Avatar billede trouble Praktikant
24. maj 2007 - 11:52 Der er 2 kommentarer

Boot fra sata

Jeg står og skal købe en ny harddisk og overvejer at købe en sata disk, da at priserne er stortset ens, men...
Mit bundkort (soltek nforce 2) understøtter vist ikke sata. Jeg ved man kan få en pci adabter, men kan jeg så boote fra sata disken. Jeg er ikke interesseret i at have 2 harddiske, så styresystemet skal ligge på sata disken.
Avatar billede bleze Nybegynder
24. maj 2007 - 11:57 #1
det kommer an på din bios/motherboard men normalt kan du vælge din nye SATA controller der og så vil den boote disken derfra
Avatar billede washburn Nybegynder
25. maj 2007 - 20:19 #2
Du kan sagtens boote fra en PCI S-ATA controller, den enhed vil dukke op som en boot-enhed i Bios... Personligt ville jeg nok udskifte bundkortet til et der har en onboard S-ATA controller medmindre du vil lave en eller anden form for RAID konfiguration