Avatar billede coben Nybegynder
23. maj 2007 - 19:07 Der er 5 kommentarer

Har problemer med Tv out

Hej :)

Jeg har et problem med af faa sat farver, naar jeg skal have mit signal over tv´et, den vil kun vise det i sort/hvid.

Jeg har haft den i farver foer, men nu stitter den imod.

Nogen der har en ide hvorfor den pludelig ik vil vise farverne.

Venlig hilsen
Coben.
Avatar billede runne Nybegynder
23. maj 2007 - 20:31 #1
Ja, det er ikke så svært. det er lidt forskelligt hvordan man gør det. det kommer an på om du har et geforce, radeon, eller et helt tredje grafik kort.
Først skal du have installeret drivers til dit grafik kort ( hvilket jeg er sikker på du har xD ) derefter skal du bare skifte Tv-signalet om til B-Pal. Jeg mener at det er B-pal vi kører med i danmark. Men ellers prøv dig frem :)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
23. maj 2007 - 20:58 #2
hvis det har virket før, så prøv at tage et stik ud og sæt det i igen.
Eller tag pc-skærmen fra når du starter pcén op.
--
eller.. systemgendan til en dato, du ved det har virket.
.O)
Avatar billede old-faithful Praktikant
23. maj 2007 - 22:03 #3
Har du haft i farver med samme tv også?

Det er min erfaring at manglende farver på TV-out/S-video som regel kan afhjælpes ved én af flg. løsninger:

    1) Sørg for at videoformatet er sat til »PAL B/G« (NTSC skal ikke bruges!)

    2) Hvis dit TV har mere end en SCART-indgang, så prøv også den anden.

    3) Hvis dit TV kan indstilles til S-video, så prøv det. Hvis TV'et har et S-videostik, så prøv det.

    4) Køb et såkaldt »ColorFix«-led (også kaldt "composite converter"), der kan købes f.eks. her, men hvis det har virket tidligere på samme tv er denne løsning formentlig ikke den rigtige:
          - http://www.eksperten.dk/priser/cables/cables-vis.asp?Kode=L000382
          - http://www.av-connection.dk/?PGr=380&ML1=1

// Old-Faithful™
Avatar billede c-holst Novice
24. maj 2007 - 13:54 #4
og det er min erfaring, at problemer der pludseligt starter, som oftest hænger sammen med en driveropdatering på grafikkortet. De nyeste er som regel ikke altid de bedste, og er dit grafikkort af ældre dato, kan det være her den er begravet.
Avatar billede c-holst Novice
22. november 2007 - 22:02 #5
Da det er længe siden der har været liv i denne tråd, vil det være rart med respons fra spørgerens side.
er problemet løst, eller er der stadig problemer, så sig til, så tager vi den der fra.