Avatar billede tuep Nybegynder
21. maj 2007 - 13:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Internet til søs

Hej Eksperter

Vi skal ud og sejle til sommer og i den forbindelse skal vi bruge noget internet til vejrudsigter m.m. I gamle dage fik man den slags over langbølgeradioen, men der sender de ikke den slags mere!
Vi skal sejle i Danmark, Sverige og Tyskland.

Kravet er at vi kan komme på nettet 95% af den tid hvor vi kan se land, min. 128 kb down og prisen skal være til at betale = billigere end satelit.

Er der nogen der har gode råd til en løsning?

Mvh. Tue P
Avatar billede swiatecki Novice
21. maj 2007 - 13:37 #1
En mobil med gprs kan vel gøre det ?
Avatar billede gnuhest Nybegynder
21. maj 2007 - 13:41 #2
3 mobil ?

hvis du alså er inde for 3s net..
Avatar billede tuep Nybegynder
21. maj 2007 - 13:57 #3
GPRS bør kunne gøre det, men hvad, rent økonomisk, kan bedst betale sig?
Avatar billede swiatecki Novice
21. maj 2007 - 21:05 #4
Jeg ved ikke nok om økonomien bag til at kunne udtale mig om det
Avatar billede tuep Nybegynder
22. maj 2007 - 13:13 #5
Jeg har fundet løsningen!
www.nordiskmobiltelefon.dk . De dækker godt nok kun nordens, men det ser ud til at være løsningen. Super hastighed og god dækning.
Så må tyskland klares med GPRS!

Tak for indsatsen og god sommer :-)

Hilsen Tue