Avatar billede karsten_madsen Juniormester
21. maj 2007 - 07:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Skifte password på novell 4 server

Hvordan skifter man password på en bruger på Novell 4 server. Vi har et Windows-AD, samt en Novell server.
Hver gang en bruger skifter password på windows domænet, så skulle der egentligt også skiftes password på novell-serveren, men det er ikke altid at der gøres dette, hvordan går jeg ind på Novell serveren og skifter passwordet.
Det skal siges at jeg har fuld adm. rettigheder til Novell-serveren, men har absolut ingen forstand på Novell, andet end det jeg naturligvis kan læse mig frem til på serveren ;-)

Så hvad gør jeg ?
Avatar billede palle.kaastrup Nybegynder
21. maj 2007 - 09:21 #1
Hejsa

Jeres novell volume har et sys: volume. På dette volume findes mindst et af følgende to administrationsprogrammer:

sys:public\win32\nwadmin.exe (evt. nwadmn16 el. nwadmn32)

eller

sys:public\netadmin.exe

Disse programmer kan bruges til at ændre brugernes password.

Prøv at se om dette er nok information til at du kan komme videre.

// Kaastrup
Avatar billede karsten_madsen Juniormester
21. maj 2007 - 11:24 #2
Silly me, det er en 3'er, men det burde være nok. tak (indtil videre) jeg vender lige tilbage med points senere...
Avatar billede karsten_madsen Juniormester
21. maj 2007 - 11:57 #3
Det var så alligevel en 4.11 ;-) Der kan man bare se.
Jeg skulle bare logge på som en administrator og ikke en hvor jeg troede der var administratorrettigheder ;-) Så lærte jeg da det.
Det er nu hårdt at rydde op efter en anden it-administrator....

En pose points på vej til palle... takker