Avatar billede skyttegaard Nybegynder
19. maj 2007 - 09:39 Der er 2 kommentarer

Program til at lave thumbnail index af video-film

Hej,

Er der nogen der kender et program, der kan lave thumbnail index af en video. Når jeg selv optager video på DV, får jeg en masse optagelser på hvert bånd, og så vil jeg gerne kunne lave et index, der viser thumbnails af de enkelt sekvenser på båndet.
Jeg bruger Pinnacle til at redigere. Den kan fint genkende de enkelte sekvenser på båndet og vise dem som thumbnails, når man redigerer filmen, men der er ikke mulighed for at eksportere thumbnail index. Jeg kan selvfølgelig lave en række screenshots fra Pinnacle, men det vil være både nemmere og mere elegang, hvis der findes et program, der kan.

Mvh,
Peter
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
19. maj 2007 - 11:09 #1
Jeg kan tilføje, at jeg lige har fundet et program, der kan noget af det, jeg søger - nemlig HandySaw DS - http://www.davisr.com/cgi-bin/content/products/handysaw/description.htm
Det er dog lidt klodset at arbejde med, så jeg hører stadig meget gerne, hvis der er andre muligheder.
Avatar billede voldby Nybegynder
28. maj 2007 - 14:28 #2
Jeg benytter selv FrameShots (http://www.frame-shots.com/). Koster 30 USD, men med den historisk lave dollarkurs, er du nede på omkring 180 DKK.
Det kan ikke præcist det du efterlyser, men du kan lave thumbnails i en batch, hvor du vælger hvor mange thumbnails den skal lave per filmklip, eller hvor ofte (i millisekunder).
Derefter kan du i Windows Explorer vælge thumbnails view, og slette dem du ikke synes er interessante.
Og som ekstra oplysning, har jeg endnu ikke kørt en video igennem FrameShots, som den ikke kunne batch processe.
Tror FrameShots eller lign, er det tætteste du kommer. Har ikke set et automatisk program, der kan gøre det du efterlyser.