Avatar billede kohaii Nybegynder
18. maj 2007 - 23:04 Der er 1 kommentar og
1 løsning

boot probs

Hej med jer

Jeg har et Asus A7N8X v2.0 Deluxe bundkort hvor der er 2 sata porte i dem har jeg aldrig brugt da jeg har købt en 4 kanals sata controler hvor der sidder 2 * 2 raidharddiske i nu vil jeg så gerne sætte en harddisk i min sata controler på mobo MEN.... der ligger et windows på og det kan ikke starte op. DVS. at når den diske er i kan jeg ikke komme ind på mit alm system via den controler jeg har sat i en pci port og jeg vil ikke formatere den harddisk jeg har sat i WHAT DO I DO
Avatar billede bobber0001 Nybegynder
19. maj 2007 - 12:33 #1
Har du hørt om kommaer?
Det er meget svært at finde rundt i den blok af teksk du har skrevet, men jeg forstår det sådan: Du har 2 SATA harddiske sat til via en controller i et PCI slot.
Når du sætter en SATA harddisk til via motherboardet, så kan du ikke boote fra den.
Mit spørgsmål er nu: Hvis du pillet den ene harddisk i raid controlleren fra, og sætter den harddisk du vil boote fra til i raid controlleren i stedet, kan du så godt boote fra den?

Husk også at tjekke de evindelige jumper settings, og kig i BIOS'en om dine SATA slots er sat rigtigt op.
Avatar billede deboss Nybegynder
19. maj 2007 - 17:43 #2
Du skal sikkert sætte primær boot-disk op i din BIOS - Det er ikke jumper, da det jo er SATA :)

Der er sandsynligvis noget der kan sættes om det er SATA eller et "add on" card der skal bootes fra.

Det er ihvertfald BIOS du skal pille i - Hvis du ikke er sikker på hvad du laver, så noter hvad du ændrer, da det kan lave frygteligt rod at ændre noget forkert derinde.