Avatar billede sgtflint Nybegynder
18. maj 2007 - 16:58 Der er 8 kommentarer

Problemer med PC til TV

Har bestilt et kabel, der gør at jeg kan få mit PC skærmbillede over på TV'et med de fordele det nu giver.
Kablet kom i dag, jeg får det sat til og efter at have rodet lidt med opløsningen virker det helt som det skal.
Men efter at have genstartet computeren er den nu helt gal. Jeg kan stadig se skærmbillet på TV skærmen, men det er i sort/hvid??

Er der nogen der har en løsning på det problem?

Mit grafikkort er et Nvidia Geforce4 420 MX og kablet er et s-video til scart.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. maj 2007 - 17:07 #1
Jeg tror at du skal have fat i en lille stump kabel, der kaldes "colorfix"..

Eksempel: http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=9509

Den skulle virke på 9 ud 10 tv.. mit tv, var åbenbart det sidste, dvs, det 10., for det virkede ikke hos mig :-(

Men det skulle virke..
Avatar billede sgtflint Nybegynder
18. maj 2007 - 17:09 #2
Ja jeg har godt læst om sådan et colorfix, men så er det jo underligt, at farverne virkede fint tidligere i dag?
Avatar billede benneharli Juniormester
18. maj 2007 - 17:14 #3
for mig lyder det som et af to...

1: Dårlig forbindelse. Havde/har samme problem med en PS2. Når jeg starter PS2'en, skal jeg enten genstarte PS2'en, eller slukke/tænde for fjernsynet

2: Har du installeret nyeste driver?
Avatar billede sgtflint Nybegynder
18. maj 2007 - 17:31 #4
1. har forsøgt med 2 forskellige fjernsyn med samme resultat.

2. Har været inde for at hente den nyeste driver på nvidia's hjemmeside. Vælger "graphics driver" -> "GeForce 4 series" -> "windows xp/2000". Når jeg prøver at kører softwaren får jeg så en fejlmeddelelse om at der ikke findes en driver der understøtter min hardware.
Avatar billede thov Forsker
18. maj 2007 - 18:44 #5
Når det har virket, så er det skærmindstillingerne som driller. Sidst spørgsmålet var oppe (for en uges tid siden), kom farverne igen, da TV'et blev sat som primær skærm (så hut jeg visker).
Avatar billede sgtflint Nybegynder
18. maj 2007 - 18:58 #6
det gav desværre heller ikke farver :(
Avatar billede sgtflint Nybegynder
18. maj 2007 - 19:06 #7
Har muligvis selv fundet en løsning, en kombination af et andet av stik og ændringer af opstillingerne. Virker på et af mine fjernsyn, nu mangler det andet bare.
Avatar billede old-faithful Praktikant
19. maj 2007 - 01:10 #8
Du skal også huske at sætte videoformatet til PAL-B/G, og ikke f.eks. NTSC.