Avatar billede mkiii Nybegynder
18. maj 2007 - 10:20 Der er 11 kommentarer og
4 løsninger

Hjælp til maxtor disk

Hej jeg har en 300 gb maxtor disk som nogle gange ikke "kommer frem" når jeg booter.

her efter kan man genstarte computeren og den finder disken igen.

er lidt bange for min disk er ved at være dårlig er der et program til at kontrollere sådan noget (ps. kører vista hvis det har noget at sige)

det er ikke ret ofte det sker men synes ikke det er gode tegn.
Avatar billede nva Praktikant
18. maj 2007 - 10:55 #1
Du kan højreklikke på drevet og under egenskaber-funktioner- lave en undersøgelse med automatisk udbedring af fejl. Eller du kan gå på fabrikantens hjemmeside og hente et analyseprogram.
Avatar billede nva Praktikant
18. maj 2007 - 10:58 #2
PowerMax er et analyseprogram til Maxtor/Seagate diske http://www.seagate.com/www/en-us/support/downloads/maxtor_desktop/
Avatar billede screem_brille Novice
18. maj 2007 - 11:11 #3
jeg ville tage backup før jeg kørte den test, er siaken dårlig skal der ikke så emget til før den står helt af.
Avatar billede drgonzo Praktikant
18. maj 2007 - 15:03 #4
http://ultimatebootcd.com/ her er der HDD analyse programmer i massevis, tag dem der passer til dit hdd mærke
Avatar billede mkiii Nybegynder
18. maj 2007 - 15:29 #5
har hentet programmet på seagate hjemmeside.

og kørt den lange test af disken og den fandt ingen fejl. tror i at disken er ved at være færdig ?

Det er 1 ud af 50 gange den ikke kan finde disken
Avatar billede screem_brille Novice
18. maj 2007 - 15:46 #6
det kan skyldes at disken er for længe om at spinne op, og stabilisere sig, men i så fald vil det være nok at resette maskinen, og så vil den kunne boote, det kan du prøve engang næste gang den laver ballade.
Avatar billede mkiii Nybegynder
18. maj 2007 - 16:10 #7
den starter fint når op hvis jeg genstarter dog skal jeg ind og vælge den soom boot disk i bios når den laver det nummer. er det noget som man kan gøre noget ved ?
Avatar billede drgonzo Praktikant
18. maj 2007 - 16:39 #8
måske prøve at skifte kablet, kunne jo være en løs forbindelse
Avatar billede Jensen DK Novice
19. maj 2007 - 06:37 #9
Jeg har en 200GB Maxtor 1 år gammel den gør nøjagtig det samme bare i XP, tror at det er normalt for Maxtor.
Avatar billede bobber0001 Nybegynder
19. maj 2007 - 12:39 #10
Jeg havde også en, dog 3 år gammel, maxtor disk. Den lavede samme problem, indtil del stod af efter ca. 6 måneder. Det blev værre og værre, og efter nogle måneder vlle den kun BOOTE ud af 50 gange. Lav ikke den samme fejl som mig: få taget en backup hurtigst muligt, i tilfælde af at det er samme problem.
Avatar billede mkiii Nybegynder
19. maj 2007 - 19:01 #11
okay tak for svarene vil indvestere i en ny disk i løbet af et par måneder - den har gjort det i et års tid men det er dog ikke ret ofte som sagt.

hvis der er nogle som vil have point må i jo lave et svar.
Avatar billede screem_brille Novice
19. maj 2007 - 19:23 #12
hvis du kunne bruge noget af det jeg har skrevet.
Avatar billede nva Praktikant
19. maj 2007 - 22:32 #13
Tillader mig også at lægge et svar.
Avatar billede bobber0001 Nybegynder
20. maj 2007 - 02:21 #14
200 burde være nok til os alle :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
20. maj 2007 - 15:13 #15
...