Avatar billede hilton2305 Nybegynder
14. maj 2007 - 13:46 Der er 3 kommentarer

Rette i PCL fil

Er det muligt at rette i en PCL fil, og i så fald, hvad åbner jeg PCL filen med?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. maj 2007 - 14:19 #1
Det kommer lidt an på hvad du vil rette.

Ren tekst bør du nok kunne rette, mens grafik og tabeller bliver lidt mere besværligt.

En PCL fil er jo blot en tekstfil med en masse koder i.

Hvis du åbner den i notepad vil du kunne se det du kan rette. De ting der ikke står i klartekst er PCL koden, og her skal du være PCLhaj for at rette.
Avatar billede hilton2305 Nybegynder
15. maj 2007 - 11:46 #2
Det som jeg skal er at flette 2 dokumenter sammen. Det ene dokument skal komme lige i forlængelse af det andet, men jeg kan jo ikke bare copy/paste det ind da der sikkert er noget slutkode oa. Er der et sted hvor jeg kan se alle disse PCL koder?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. maj 2007 - 11:56 #3
Der er masser af guides til PCL rundt omkring.

Det er HP der har opfundet sproget, så de har nok også det mest uddybende materiale.

http://www.piclist.com/techref/language/pcls.htm er et sted at starte.

Men du skal være MEGET hardcore for at flette to dokumenter.

Jeg tror du skal kigge på klassikeren FinePrint: http://www.fineprint.com/products/fineprint/index.html

Det kan ske den kan hjælpe dig. Jeg har ikke selv brugt produktet et par år, så der er kommet et væld af funktionalitet til, som jeg ikke er bekendt med...