Avatar billede paeren Nybegynder
13. maj 2007 - 18:18 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

BAK 2000 til SQL2005 standard...how?

Hej

jeg har en bak-fil fra en SQL2000 som jeg ønsker at restore på en SQL2005 standard. Bakfilen er 4,41 gb og når jeg forsøger at restore den, skal jeg vælge en database. Går ud fra man skal skal have en ny database, hvorfor jeg oprettede en. Når jeg så vælger den nyoprettet database som target (to database), får jeg følgende fejl:

TITLE: Microsoft SQL Server Management Studio
------------------------------

Restore failed for Server 'EDB511'.  (Microsoft.SqlServer.Smo)

For help, click: http://go.microsoft.com/fwlink?ProdName=Microsoft+SQL+Server&ProdVer=9.00.1399.00&EvtSrc=Microsoft.SqlServer.Management.Smo.ExceptionTemplates.FailedOperationExceptionText&EvtID=Restore+Server&LinkId=20476

------------------------------
ADDITIONAL INFORMATION:

System.Data.SqlClient.SqlError: The backup set holds a backup of a database other than the existing 'MegetNyDB' database. (Microsoft.SqlServer.Smo)

For help, click: http://go.microsoft.com/fwlink?ProdName=Microsoft+SQL+Server&ProdVer=9.00.1399.00&LinkId=20476

------------------------------
BUTTONS:

OK
------------------------------

Til orientering har jeg aldrig rodet med det før. Har forsøgt google, men aner ikke om tabellerne skal oprettes først, inden data kan importeres. Hvordan konverteres filen til SQL 2005?

på forhånd tak
Avatar billede driis Nybegynder
13. maj 2007 - 18:37 #1
I Backup dialogen er der en "Options" tab.
Vælg den og sæt flueben i "Overwrite the existing database".
Her kan du også vælge, hvor den skal oprette databasefilerne for databasen.

Du havde ikke behøvet at oprette en ny database i forvejen. Hvis du blot skriver et navn (som ikke eksisterer) i den dropdown boks hvor du vælger database, oprettes en ny database med det navn.
Avatar billede driis Nybegynder
13. maj 2007 - 18:39 #2
I øvrigt, skal du huske at du ikke kan gå den modsatte vej. (Fra SQL2005 tilbage til 2000). Så hvis du planlægger at lave ændringer i databasen for senere at kopiere tilbage til en SQL Server 2000, skal du nok tænke dig om en ekstra gang.
Avatar billede mainz Nybegynder
13. maj 2007 - 22:07 #3
driis >> man kan godt gå den modsatte vej (fra 2005 til 2000), men så skal du have begge instanser registreret i din manager og overføre dataene, triggers, sp mv.
Avatar billede driis Nybegynder
13. maj 2007 - 23:14 #4
mainz >> Korrekt, men man kan ikke restore en backup fra 2005 på en 2000; eller mounte 2005 DB filer på en 2000, som typisk vil være det man er interesseret i.
Avatar billede mainz Nybegynder
13. maj 2007 - 23:49 #5
driis >> helt enig, men jeg synes at der ofte lægges op til, at det ikke er muligt, hvilket det er.
Avatar billede paeren Nybegynder
14. maj 2007 - 12:29 #6
Det virkede... nu er jeg en klog mand. Data er korrekt smidt ind.
driis....tyrer du ikke lige et svar efter mig, så jeg kan belønne dig med 200 pts.
Avatar billede driis Nybegynder
14. maj 2007 - 18:37 #7
Joda ;-)
(Svar)
Avatar billede paeren Nybegynder
14. maj 2007 - 23:54 #8
bturr