Avatar billede anan Nybegynder
13. maj 2007 - 16:56 Der er 9 kommentarer

aktivere bruger

hej, jeg har set et spørgsmål her på eksperten om aktivere bruger, men den viser ikke nogen fejl - den gider bare ikke sende en email med aktiveringslink! :s nogen der kan hjælpe?

<?php
include("sql.php");
$nummer = microtime();
$validate = 0;
$email = mysql_escape_string($_POST["email"]);
$sql="SELECT username FROM brugere WHERE username='$_POST[username]'";
$result=mysql_query($sql)or die(mysql_error());
$number=mysql_num_rows($result);
if($number > 0){
print "<p>Desværre, brugernavnet er optaget</p>";
}
elseif($_POST['username'] && $_POST['username']){
$tid2 = time();
$sql2="INSERT INTO brugere (username, password, navn, landsdel, status, birthday, email, birthmonth, birthyear, ip, tid,validate,nummer)
VALUES('$_POST[username]', '$_POST[password]', '$_POST[navn]', '$_POST[landsdel]', '$_POST[status]', '$_POST[birthday]', '$_POST[email]',  '$_POST[birthmonth]','$_POST[birthyear]','$_SERVER[REMOTE_ADDR]', '$tid2', '$validate', '$nummer')"; mysql_query($sql2) or
die(mysql_error());

mail("$email", "Validering af brugerkonto", "vi laver lige en test ..");

echo "<html>
<title>Din bruger er godkendt</title>
</head> <body>";
echo "<p>Brugernavn og password var ledigt og er godkendt!</p>";
echo "</body></html>";
}
else{
echo "<p>Du skal udfylde begge felterne</p>
<p><a href=\"default.php\">Login</a></p>";
}
?>
Avatar billede nyhuus Nybegynder
13. maj 2007 - 17:24 #1
mail("$email", "Validering af brugerkonto", "vi laver lige en test ..");

prøv med

mail($email, "Validering af brugerkonto", "vi laver lige en test ..");

der skal ikke "" om $mail da det er en variable
Avatar billede windcape Praktikant
13. maj 2007 - 17:25 #2
Udover koden er grim, og fuld af sikkerhedsfejl, burde den skam sende en email.

Giver PHP dig ingen fejl ? (og hvis den gør, hvorfor f****n har du ikke postet dem?)
Og har den server du kører det fra overhovedet installeret sendmail / SMTP-server?
Avatar billede windcape Praktikant
13. maj 2007 - 17:26 #3
nyhuuusdk det ville ikke gøre nogen som helst forkert, da php variable parses i doublequotes (og typecastest til string).
Avatar billede windcape Praktikant
13. maj 2007 - 17:26 #4
s/forkert/forskel/
Avatar billede nyhuus Nybegynder
13. maj 2007 - 17:33 #5
nå :) men det gør værtigfald koden mindre at ik bruge "" omkring variabler :)
Avatar billede anan Nybegynder
13. maj 2007 - 17:33 #6
windcape: den viser ingen fejl, og jeg er sådan set ligeglad med om den er kode grimt. dit problem ikke mit :)

jeg har 1go.dk så den burde have SMTP server?
Avatar billede windcape Praktikant
13. maj 2007 - 17:40 #7
"dit problem ikke mit :) " <- dit problem når du bliver hacket, men det er da helt fint :-) Så får du heller ingen hjælp til den del senere.

Mht. om 1go har email support ved jeg ikke, hvad med at spørge dem?
Avatar billede anan Nybegynder
13. maj 2007 - 17:48 #8
hm,, har lige læst at man ikke kan bruge funktionen mail() mere på 1go.dk :(
Avatar billede anan Nybegynder
13. maj 2007 - 18:27 #9
hm .. jeg ved ikke om min webudbyder tilbyder SMTP ..
nogen der ved hvordan jeg skal opsætte så?