Avatar billede paviuz Nybegynder
12. maj 2007 - 00:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Køb af lejlighed i kbh. området, 2 unge

Hej, mig og min kammerat prøver på at finde en 2 eller 3v.(helst 3v.) lejlighed i kbh. området - ikke en andelsbolig. Men vi har svært ved at finde noget, vi har ikke den store erfaring med den slags ting, derfor vil vi gerne søge hjælp

Vi er begge under 17, min ven bliver 18 i starten af August, hvor vi begge skal begynde på HHX, jeg bliver 18 til okt. Jeg har hørt noget med at det er lettere at få lejlighed når man er 18, men når vi er så tæt på 18, og har nogen forældre, burde der vel kunne gøres noget?

Vi har lånt en bruger på boligbasen.dk og kigget lidt rundt derinde, og på forskellige andre sites, prøvet at maile sælgerne, men endnu intet svar.

Hvis nogen har nogen gode råd, til hvordan vi kan få fat på sådan en, ville det være super :)

Mange tak.
Avatar billede japping Nybegynder
12. maj 2007 - 11:28 #1
- Ring til sælgerne, så får I et svar med det samme
- Find ud af hvad I søger, evt. ved at tage rundt og kig på en masse lejligheder (størrelse, byområde, pris, beliggenhed, etage, elevator, indkøb, offentlig transport, antal værelser osv.). Derved bliver I meget konkret over for ejendomsmægleren og han ved nøjagtigt hvad I søger
- tag jeres forældre med ved evt. fremvisning - alderen betyder noget
- vær ikke alt for ivrige hvis i finder det rette - lad som om det ikke er det helt rigtige men måske vil købe. Derved kan i bedre presse prisen
- husk at medregne alle udgifter - købspris, afgifter, renoveringer, møbler o.l.
- pres ejendomsmægleren og stil krav
- husk at få alt skrevet ned i overtagelsespapirerne
- kontroller hvad varmeudgifterne er og har været de sidste år

Det er hvad jeg lige kunne finde på.
Avatar billede paviuz Nybegynder
12. maj 2007 - 14:20 #2
Mange mange tak for svaret. Tror du at det ville være muligt for os at finde en lejlighed, inden skoleåret starter? (starten af august)
Avatar billede beorn Nybegynder
12. maj 2007 - 15:26 #3
der er mange boliger til salg i københavn nu, så i burde ikke have svært ved at finde noget at bo i. problemet er mere hvilken pris i er villige til at betale for det. tag at gå ind på de store boligsider, i kan helt sikkert finde noget, der er mange tomme lejligheder p.t.
Avatar billede area48 Nybegynder
13. maj 2007 - 02:22 #4
I kan evt. prøve at kigge på http://www.boligsiden.dk/homepage.htm
Avatar billede japping Nybegynder
13. maj 2007 - 10:34 #5
Enig med "beorn" - prisen har afgørende betydning. Men lad nu ikke ejendomsmægler/sælger få den opfattelse af i er ved at gå i panik. Lad være med at fortælle ejendomsmægleren at I bare SKAL ha' en bolig inden skoleårets start. Lad som om i har masser af tid.