Avatar billede hillig Nybegynder
09. maj 2007 - 12:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

2 databaser i et join

Måske dette spørgsmål hører hjemme i access - men - here we go...

Jeg forsøger at joine 2 tabeller med ASP som desværre ligger i 2 forskellige access-databaser.
Kan det på nogen måde lade sig gøre ?
Har forsøgt via access at oprettet en reference til database nr 2 - men det er med fuld stihenvisning - så når det bliver uploadet til ekstern webserver giver det noget snavs.

Hvilke muligheder er der til at løse sådan et problem ?
Det er umiddelbart ikke muligt at ligge data sammen i én db.

Kan selvfølgelig loope gennem den ene db - og for hver record lave et ekstra opslag i dan anden db. Men det bliver til mange opslag - er det ikke noget krævende ?

/Mikael
Avatar billede fennec Nybegynder
09. maj 2007 - 12:38 #1
Du kan ikke joine mellem to databaser...

Brugte du f.eks MS-SQL kunne du lave et view i den ene database og på den måde have en viewtabel som kunne joinens. Med Access bliver du nød til at loope.
Avatar billede hnteknik Novice
09. maj 2007 - 12:44 #2
Som sagt....

Det eneste rigtige er, at flytte den ene tabel over i den anden db. og ret så referencen i asp fra den ene db til den nye. Jeg går ud fra, at de begge ligger på en netserver. Ryd op i antallet af små dber.
Avatar billede hillig Nybegynder
09. maj 2007 - 13:07 #3
Ok - det var nok også det svar jeg selv ville ha gættet på :-)
Tak for hjælper drenge (!)
Avatar billede hillig Nybegynder
09. maj 2007 - 13:08 #4
Hvem vil gerne ha nogle point - send et svar.
Avatar billede fennec Nybegynder
09. maj 2007 - 13:12 #5
.o) <-- One Eyed Jack