Avatar billede syess Nybegynder
01. juni 2001 - 10:19 Der er 15 kommentarer og
3 løsninger

FUCKING PROXY!!!!

Vi har lige fået sat en proxy server op på vores skole... Vi kan ikke bruge napster, Kazaa og der er også 100000 sider der ikke kan åbnes! Og vi kan heller ikke downloade..

Vi har brug for en måde at komme uden om proxyén! Vi kører med win98. Og man kan kun komme på internettet hvis man registrere en fil der hedder \"proxy.reg\".

Håber på at få et svar!! Der er massere af point at score!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
01. juni 2001 - 10:21 #1
Lytter med ;o) sidder selv bag en Proxy på skolen!
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2001 - 10:22 #2
Ja så er det lige et spørgsmål om hvilken proxy i bruger, og om i har sat napster op til at køre via proxy, det kommer helt an på jeres itansvarlige og om man på skolen vil acceptere at i sidder og downloader en masse mp3 filer og fylder hardisken op med det istedet for det i bør lave på en skole ;o)
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2001 - 10:23 #3
har I ikke været på nettet før, så hvad skal i med denne proxy?
Avatar billede keysersoze Guru
01. juni 2001 - 10:30 #4
jeg sidder på et kollegie hvor dette har været problemet - dette er dog heldigvis lavet om nu :o)

anyway - jeg løste det med en såkaldt httptunnel der dog var begrænset til kun at kunne køre to programmer udenom proxy\'en - men den virkede...
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2001 - 10:43 #5
Ikke uden om, men gennem port 80 på proxy\'en
Avatar billede keysersoze Guru
01. juni 2001 - 10:45 #6
kharder >> ok - men oversat til et mere forståeligt sprog... overdrivelse fremmer forståelsen ;o)
Avatar billede zycho Nybegynder
01. juni 2001 - 11:21 #7
Vi må SLET IKKE downloade noget!! Men vi gør det alligevel... Og det er irrelavant. Vi ved ikke hvilken proxy vi sidder bag..
De har sat proxyen op fordi de ikke ville have nettet blev sløvet af at alle sad og downloadede...
Men vi fortsætter med at downloade lige meget hvad... Vi er bare løbet ind i det lille problem (Proxyen). Fortæl hvad jeg skal gøre for at komme uden om.

syess
Avatar billede keysersoze Guru
01. juni 2001 - 11:28 #8
zycho = syess ????

der skal som jeg tidligere skrev bruges en http-tunnel; et lille program, der for fx. ICQ, NAPSTER m.m. til at køre gennem port 80 som er porten til http-surfing.
Avatar billede syess Nybegynder
01. juni 2001 - 11:34 #9
Jeg blev nødt til lige at låne Zycho´s Computer! Vi går i klasse sammen, og min var lige fucket op!

Temporary internet files / cookies gjorde at selv om jeg loggede på som syess gik den ind på siden under zycho!!
Avatar billede syess Nybegynder
01. juni 2001 - 11:38 #10
keysersoze >> Kan du ikke lige skrive lidt mere om tunnel halløj?? Jeg fattede ikke rigtig hvordan det skulle udføres.. Skriv præsis hvad du mener og hvordan det gøres..

SYESS!
Avatar billede keysersoze Guru
01. juni 2001 - 11:47 #11
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
01. juni 2001 - 15:35 #12
jeg er eks-admin på en skole hvor der også blev brugt proxy... og da var der også restriktions på alt.
det i gør er simpelthen at gå direkte uden om proxyen og til routeren istedet......
i range-scanner*fy fy* og finder routerens ip
den insætter i så istedet for proxyens ip... og vupti så er i direkte på...... :)

/dex2k alias dex_dexter
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
01. juni 2001 - 16:33 #13
Hvordan range-scanner man ? Jeg er træt af ikke at kunne ha ICQ på arbejde... hehe ;o)
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
01. juni 2001 - 17:47 #14
du behøver sådan set ikke range scanne, du kan også gøre det på andre måder... det gælder bare om at finde routerens ip
vender lige tilbage til det med range scan om 5 mins med en lille howto(meget lille :))
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
01. juni 2001 - 17:52 #15
dex :

Vil det også virke hvis man skal bruge bruger ID og password på proxyen?
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
01. juni 2001 - 18:01 #16
hent ftp://ftp.languard.com/lannetscan.exe
freeware.

men husk... det er lige så ulovligt som port scanning, så det er en tys tys operation :)

nå men.. så finder i en af de ip´er der ingen hostname har eller hedder noget der kunne minde om en router, cisco-et-eller andet eller sådan noget.

tja så har i ip´en og så indsætter i bare den i stedet for proxyen inde i internet egenskaber
det var det nu burde i have fuld adgang til nettet his vel og mærke de rigtige porte er åbne i routeren
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
01. juni 2001 - 18:02 #17
btw jeg tager ingen ansvar og osv :)
og hvis i mangler yderligere infos så uin#97951788
eller post her
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
01. juni 2001 - 18:13 #18
kan man ikke kører en traceroute og så finde den IP lige efter proxyen hvis man tracer indefra?