Avatar billede thedragon Nybegynder
08. maj 2007 - 11:55 Der er 1 løsning

IIS Error accessing the OLE registry.

Hejsa, jeg har installeret IIS på min winxp pro, der er tale om IIS v 5.1

men når jeg forsøger at connecte til localhost skriver den flg.

error '8002801c'

Error accessing the OLE registry.

/iisHelp/common/500-100.asp, line 17

dette er ved connect på http://localhost/localstart.asp såvel som iisstart.asp

hvis jeg forsøger at connecte via en bestemt kode jeg ved virker fra en webserver udenbys siger den flg.
Directory Listing Denied
This Virtual Directory does not allow contents to be listed.

heviser jeg den direkte til aspx filen så vil den forsøge og downloade filen fremfor at loade den..

Jeg bruger Norton Internet Security som firewall og antivirus, hvad pokker kan der være galt.

En af mine egne indskydelser er, at der er tale om rettigheder eller noget, eller også blokere min firewall for noget jeg ikke ved..

Håber i kan hjælpe mig!
Avatar billede thedragon Nybegynder
08. maj 2007 - 18:34 #1
Jeg har selv fundet svaret efter lang tids forsøgen.
Min løsning udmundede i følgende.:

Afinstallering af IIS.
Installering af IIS.
Geninstallering af ASP.new Framework.
Deaktivering af simpel fildeling under mappeindstillinger.
Under sikkerhedsindstillingerne skal jeg sætte min egen bruger i stedet for IUSR_PCNAVNHER
Skulle sætte kodeord på min bruger og vælge det samme ved login på localhost for at kunne få adgang.

Jeg bruger win xp pro sp2 fuldt opdateret med alle opdateringer der har været tilbudt mig.
Derudover blev jeg nødt til at ændre i dokumenter i iis så den accepterede default.aspx som en startside. Og aktivt gå ind og vælge min ASP version i IIS consollen.