Avatar billede headless Nybegynder
07. maj 2007 - 22:27 Der er 5 kommentarer

Grafik-kort

Halløjsa.

Jeg har nogle problemet med mit nuværdende grafik-kort, så jeg
har tænkt mig at bytte det ud med min far's.

For at skifte grafik-kort fra min til hans, og fra hans til min. Er det så bare at tage kortet ud og proppe det i den anden, uden nogen form for ændring i styresystemet eller BIOS?
Avatar billede krusnof Nybegynder
07. maj 2007 - 22:29 #1
Du skal selvfølgelig installere driverne til kortet når Windows kører, men ellers ja, så burde det være lige til.
Hvorfor dog give din far et grafikkort som har problemer?!
Avatar billede kfz Nybegynder
08. maj 2007 - 08:17 #2
det kommer an på om de begge er enten AGP eller PCI-E, en ret vigtig detalje.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
08. maj 2007 - 10:04 #3
husk at afinstallere de gamle drivere før du installer de nye
Avatar billede cyberspace Nybegynder
08. maj 2007 - 10:15 #4
og du skal være opmærksom på at der findes 3 forskellige AGP port/kort typer så det er ikke sikkert at porte og kort passer sammen

http://bugclub.org/beginners/hardware/AGP.html

Held og lykke - men som krusnof hvorfor bytte år der er kortproblemer??
Avatar billede kalzz Nybegynder
08. maj 2007 - 12:06 #5
Grafikkortet skal også passe ned i bundkortet.