Avatar billede tavlen Nybegynder
07. maj 2007 - 20:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Dlookup - og overføring

Har en tekstboks hvor der sker følgende [Drftdageugen1] + [Drftdageforr1]. værdien fra denne, overføres til boksen [Drftdageforr1].

som følge:

Private Sub Form_Current()

Dim rs As DAO.Recordset
If Me.NewRecord Then
Set rs = Me.Recordset.Clone
rs.MoveLast

Me.Drftdageforr1.DefaultValue = rs![Drftdageugen1] + [Drftdageforr1]

rs.Close
End If

End Sub

problemet er at hvis jeg ikke skriver noget i feltet [Drftdageugen1] inden jeg går tilbage til gamle poster, vil beregningen [Drftdageugen1] + [Drftdageforr1] ske flere gange.

jeg ønsker kun at beregningen sker en enkelt gang og videreføres som ovenfor.

kan man evt bruge Dlookup, for at undgå problmer med beregningen? og hvordan?

mvh

Tavlen
Avatar billede _on_ Nybegynder
07. maj 2007 - 21:05 #1
Jeg ved ikke helt om jeg forstår hvad det er du prøver at opnå, men drejer det sig om at summere driftdage fra starten af tabellen og op til den aktuelle post og placere den værdi i en ubundet tekstbox?
Avatar billede tavlen Nybegynder
07. maj 2007 - 21:37 #2
har fundet en løsning, tak for din tid!

mvh

Tavlen
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2007 - 23:48 #3
Hvis spm. skal lukkes, så post et svar og accepter dit eget svar!~)
Avatar billede tavlen Nybegynder
09. maj 2007 - 09:49 #4
ok