Avatar billede n0life Nybegynder
05. maj 2007 - 15:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Frontpage gider ikke save?!

Nu skal jeg have en hjemmeside klar til i aften og har i den forbindelse valgt at lave et gallery på siden..

Men men men, jeg kan ikke gemme og får en meddelse, som lyder på:

"To save this page and photo gallery, open a frontpage based web site, and save the page to that page"

Jeg er virkelig på den og vil være meget taknemmelig, hvis nogle ville hjælpe mig! :)

På forhånd tak!
Avatar billede n0life Nybegynder
05. maj 2007 - 15:41 #1
Hjælp :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. maj 2007 - 15:48 #2
Som jeg tolket det har du ikke startet med at åbne et web site. Du har tilsyneladende startet frontpage og er gået i gang med at lave et galleri. Du skal starte frontpage, åbne et eksisterende eller lave et nyt web site og gemme dette. herefter kan du, i dette web site, lave dit galleri
Avatar billede n0life Nybegynder
05. maj 2007 - 16:11 #3
Altså...

Jeg har fået designet lavet en mate i dreamweaver, hvor jeg så har arbejdet videre selv..

Kan du så skære det ud i pap for mig og fortælle hvad jeg skal? :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. maj 2007 - 16:57 #4
Det er fordi frontpage laver nogle styringsfiler til web sitet, der bl.a. har til formål at frontpage kan holde øje med links, så hvis du f.eks. omdøber en fil, så kan frontpage rette alle links automatisk og den slags.

Når du har lavet sitet i dreamwever, så har frontpage ikke de nødvendige filer til at lave det den kan.

Du har to muligheder:

Du kan starte en nyt tomt frontpage web site på, og online importerer alle dine filer ind i dette nye web site eller

du kan starte en nyt tomt frontpage web site på, og offline importerer alle dine filer ind i dette nye web site

hvad du vælger afhænger af om du har dit web site onlone eller offline. Begge dele foregår fra menupunktet filer - impoter.
Avatar billede n0life Nybegynder
05. maj 2007 - 17:51 #5
Det lyder meget godt, men jeg er ret ny i programmet og der kommer så nogle menuer op når jeg vælge "File - import", hvis det er det jeg skal ? :O..

Det skal skæres ud i trin, hvis jeg skal fatte det.. Ved ikke om du har tid, men ville være taknemmelig :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. maj 2007 - 18:43 #6
først filer - nye web siet eller web sted. Her vælger du tomt websted
derefter filer - importer. og så importerer du enten fra web sted hvis sitet er online eller som filer og mapper hvis sitet er på computeren

herefter laves galleriet.
Avatar billede n0life Nybegynder
05. maj 2007 - 23:25 #7
Mange tak, det virkede for mig! :)