Avatar billede cdc Novice
02. maj 2007 - 09:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Page counter scrip

Jeg har et lille script som skriver hvor mange sider der er, men jeg kunne tønke mig at den kun listede de første 10 sider så nogle punktummer og så den sidste side. Dette så der ikke står side 1 til 100 i en lang smøre.

dvs.: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ....100 i steden for.

mit script i dag.

        <%Count = Count + 1
        RecSet.MoveNext
        Loop

        RecSet.Close
    Set RecSet = nothing
        End If%>
<%If Sidor > 1 Then%>
          <tr>
            <td height="10" colspan="2" class="copy">
              <hr size="1" color="#AA0000">
            </td>
          </tr>
      <tr>
        <td colspan="2" class="td1"><b><%If Sidor > 1 Then%>Side »<%Else%><%End If%>
          </b>
          <%If Sidor <> 1 Then
          For Sid = 1 To Sidor
          If (Int(Sid)) = (Int(sida)) Then%><font color="#FFFFFF"><span style="background-color: #AA0000; border-width: 1px; border-style: solid  ; border-color: black;">&nbsp; <%=Sid%>&nbsp; </span></font>&nbsp;<%Else%><a href="<%=inknamnet%>?sida=<%=Sid%>"><span style="background-color: #bfbfa1; border-width: 1px; border-style: solid  ; border-color: black;">&nbsp;&nbsp;<font color="#000000"><%=Sid%></font>&nbsp;&nbsp;</span></a>
          <%End If
          Next
          End If%>

Dette kunne evnt. "pytes" med et par pile frem og tilbage i scripåtet :o)

/cdc
Avatar billede loss Nybegynder
02. maj 2007 - 10:10 #1
IF Count = x THEN
  RecSet.MoveLast
END IF

x = antal sider der skal vises

Måske det kan bruges til noget
Avatar billede cdc Novice
02. maj 2007 - 15:35 #2
og hvor i koden skal denne ind?
Avatar billede loss Nybegynder
02. maj 2007 - 20:56 #3
Ser faktisk ikke ud til det lige kan bruges, kiggede lige lidt nærmere på din kode og det var ikke lige det der skulle til i dette tilfælde.

Du skal have fat i din "For Sid = 1 To Sidor" løkken den skal jo kun vise de sider du ønsker vist.

Det kan jo sådan set gøre med en simpel if then omkring indholdet af løkken, ikke det pæneste men det vil virke. :)
Avatar billede cdc Novice
31. maj 2007 - 17:39 #4
det er if settningen jeg er ude efter for den viser hvor mange sider der er men når det bliver for mange smides de ned på næste linie, det er det jeg vil undgå
Avatar billede cdc Novice
17. juli 2007 - 13:08 #5
lukker da jeg ikke har fundet en løsning på det....