Avatar billede yoodk Nybegynder
01. maj 2007 - 19:26 Der er 12 kommentarer

Nyt grafikkort - sort skæm ?

Hej

Efter mistanke om det gamle GF 6610 PCI-E x16 -
er stået af (sort skærm + ingen boot) ..

Er et nyt kort anskaffet: Inno3D GeForce 7950 GT PCI-E x16 anskaffet.

Problem: der er stadig sort skærm, computeren starter ikke.
Nogle bud på hvordan dette løses ?

Skal den nulstilles på en eller anden måde for at æde det nye kort ?

SU. ASAP. ;-)
Avatar billede gnuff Praktikant
01. maj 2007 - 19:28 #1
Øhh, hvis computeren ikke starter, så kommer dert vel ingen strøm til den, i så gald er det din psu der er stået af :)
Avatar billede yoodk Nybegynder
01. maj 2007 - 19:36 #2
Hehe. starter og starter.. det så meget sagt.
Jo der er strøm på. Alle blæsere kører (CPU, GFX osv.)

sker bare ikke noget på skærmen.. harddisken booter vist heller ikke op.
grr giver grå hår det her..  ;-) men det kender i sikkert..
Avatar billede off-line Nybegynder
01. maj 2007 - 19:41 #3
Enig med gnuff, du må først sikre dig at der er strøm på, du kan prøve din
strømforsyning ved at kortslutte den grønne ledning med en af de sorte. Hvis
den ikke starter op, er den død.
Avatar billede off-line Nybegynder
01. maj 2007 - 19:45 #4
Ja det var jo en anden forklaring. Den skulle du have givet med det samme.
Så er det måske dine ram der er stået af? Hvis du har mere en 1 ramblok, så
prøv at tage dem ud på skift. Ellers prøv at sætte dem i en anden ramme.
Du kan også køre microsoft ramtest, som kan hentes fra deres hjemmeside.
Avatar billede screem_brille Novice
01. maj 2007 - 19:50 #5
selv hvis ram er stået af, så vil harddisken spinne op, så det tyder på en PSU, eller en fejl på bundkortet, jeg ville starte med at teste PSU (som gøres som gotfred skrev)
Avatar billede yoodk Nybegynder
01. maj 2007 - 20:09 #6
Beklager jeg ikke forklarer mig så godt ;) Lidt mere info:
Da det første kort stod af(?) stod blæseren stille og helt proppet med støv.
Kørte rundt igen efter rens men da var "sortskærm" indtruffet.

Mon bundkortet har taget skade ?

Har en pc magen til hvor det samme skete, hvor jeg sendte den til reparation (under garantien) og de skiftede _angiveligt_ kun grafikkortet.
Så håbede at vi selv kunne gøre dem kunsten efter...

Tillægsspørgsmål: Der skal åbentbart 2 strømstik til kortet - har sat strøm til begge.
Men det skulle vel ikke have noget at sige om den kan boote eller ej.
Avatar billede off-line Nybegynder
02. maj 2007 - 11:33 #7
Den er noget svær at få fat på den her. Det kan jo ikke udelukkes at din
PCI eller bk. har taget skade, men har du prøvet med en anden skærm?
Prøv også at åbne i fejlsikker tilstand.
Avatar billede screem_brille Novice
02. maj 2007 - 11:43 #8
hvis der ikke kommer noget billede på overhoved (altså vises POST ikke), så er det en hardware fejl.
Avatar billede kinsa_mause Nybegynder
06. maj 2007 - 01:30 #9
Avatar billede yoodk Nybegynder
06. maj 2007 - 12:06 #10
Ang stikket:
http://img247.imageshack.us/img247/640/billede0371lq0.jpg
Beklager kvaliteten...

Hvada kinsa_mause ?
Avatar billede kinsa_mause Nybegynder
06. maj 2007 - 12:34 #11
Sorry, havde overset, at du allerede vidste at det skulle have ekstra strøm.

Hvor mange WATT er din strømforsyning (PSU) på? (Står sikkert på siden af den).

Du skrev at du har en PC magen til - har du prøvet grafikkortet i den anden?
Avatar billede off-line Nybegynder
19. juni 2007 - 22:52 #12
Husk at lukke spørgsmålet.