Avatar billede agm Nybegynder
01. maj 2007 - 15:20 Der er 3 kommentarer

Udtræk fra Access

Jeg har en tabel i access med 5 forsk. 6-7 kolonner med tilbehør til nogle produkter og en hulens masse tilbehørs data..

Jeg skal lave et udtræk hvor jeg vælger først produkt i kolonne 1, så ville det være rart hvis man kunne se hvad der var tilgængeligt i kolonne 2 evt. i en drop down box.. osv..

Nogen der kander til et "Konfigurator" script man kan bygge videre på el. har en ide hvordan det kan klares..?

Problemet er lidt at der er 50 linjer med samme produkt navn..
Til hvert "produkt" i dB'en..
Avatar billede agm Nybegynder
01. maj 2007 - 15:57 #1
El. kan jeg lægge access formularer på nettet..?
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
01. maj 2007 - 18:43 #2
<form name="form1" method="post" action="">
<select name="vare_1" onchange="this.form.submit()">
<%
if request("vare_1") <> "" then
%>
    <option value="<%=request("vare_1")%>"><%=request("vare_1")%></option>
<%
end if
%>
    <option value="">Vælg produkt

    <option value="produkt 1">produkt 1</option>
    <option value="produkt 2">produkt 2</option>
    <option value="produkt 3">produkt 3</option>
    <option value="produkt 4">produkt 4</option>
  </select>
<%
'så henter du så i databasen i forhold til første valg her i forhold til første valg og sådan kan du forsætte
if request("vare_1") = "produkt 1" then
%><br><br>
<select name="vare_2" onchange="this.form.submit()">
<option value="">Vælg tilbehør
<%
if request("vare_2") <> "" then
%>
    <option value="<%=request("vare_1")%>"><%=request("vare_1")%></option>
<%
end if
%>
    <option value="tilbehør 1-1">tilbehør 1-1</option>
    <option value="tilbehør 1-2">tilbehør 1-2</option>
    <option value="tilbehør 1-3">tilbehør 1-3</option>
    <option value="tilbehør 1-4">tilbehør 1-4</option>
</select>
<%
end if
%>
</form>

man kan også lave i javascript hvor man henter alle data til dropdown - men hvis du har mange til hver enkelt valg tager det tid og brugeren vælger jo kun en.
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
04. maj 2007 - 11:11 #3
og hvordan gik det så lige ??????