Avatar billede lmejding Nybegynder
01. maj 2007 - 11:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan undgår jeg at man kan gå et skridt tilbage i history?

I min applikation har jeg en Tilbage-knap, som anvender history -1.
Den kunne jeg godt ændre til at kalde siden igen fra serveren.

Men hvordan undgår jeg at man kan højre klikke på siden og vælge - Tilbage?

Kan jeg fortælle browseren at den ikke skal opbygge en history for denne side, men derimod hente den fra serveren HVER gang?

Det skal virke på alle de mest alm browsere...
Avatar billede roenving Novice
01. maj 2007 - 14:37 #1
Det kan du ikke ...

-- men du kan bruge den teknik, som også bruges her på sitet (jeg går ud fra, at det er for at undgå problemer med data, som ikke skal sendes igen og evt. spørgsmål ved gen-submit !-)

Den formular, du skriver indlæg på her, sendes til siden respons.php (med et ekstra check, så der kun kan submittes een gang fra en side), hvor indlægget registreres, og de nødvendige ting (indsættelse i databasen, pointregistrering m.m.) udføres, hvorefter scriptet redirigerer til den samme side med en location-replace !o]
Avatar billede lmejding Nybegynder
01. maj 2007 - 15:10 #2
ja du har ret - jeg løste det ved at anvende location replace

Tak for svar

Smid svar - så gir jeg points
Avatar billede roenving Novice
01. maj 2007 - 15:14 #3
Velbekomme '-)
Avatar billede roenving Novice
01. maj 2007 - 15:27 #4
-- og tak for point ;~}