Avatar billede Slettet bruger
30. april 2007 - 16:42 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Konqueror

Lidt problemer med Konqueror

X Er lige kommet i gang med Suse 10,2 men har et par små problemer

Ang Konqeror: Den starter altid op med 2 sider. De er ens om tip eller om filer osv. Jeg kon godt stoppe de tip, men den starter alligevel op med 2 ens sider. Hvordan kan jeg rette det

Hvordan laver jeg f.eks google som standard ved opstarten af min browser.

Hvordan skriver jeg @ for at konfigurere kmail

Jeg har dual booth men efter den sidste online opdatering starter den ikke så flot op med Suse 10, 2. men med et valg der hedder noget ligende Kernel 2,6 18,8 default Kan jeg rette det ?

Er det i det heletage en god ide at bruge de opdateringer
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2007 - 16:50 #1
tak for hjælpen til tigrensted. Jeg så først dit indlæg nu Den tanke havde slet ikke slået mig.
Avatar billede a_o Nybegynder
30. april 2007 - 17:51 #2
Hvad skete der med bootloader. for det er også sket her?
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2007 - 18:22 #3
bootloader  Er det opstarten du snakker om. Hvis det er det, skete det efter at jeg havde downloadet de sidste 4 opdateringer, der manglede. Andet ved jeg ikke. Jeg vil gerne have det fjernet igen. Men denne gang lykkedesdet at få kontakt til serveren ved opsætningen og der var mange opdateringer og jeg afmærkede dem næsten alle sammen
Avatar billede a_o Nybegynder
30. april 2007 - 19:07 #4
Det er stort set det samme der er sket for mig.
I princippet er det vel faktisk ligegyldigt.
Vi må høre nogle af de kloge SuSE folk.
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2007 - 19:15 #5
Jeg tror også det er ligegyldigt. Det er dog ikke ligegyldigt at det kan irritere lidt hver gang man starter sin computer. Jeg har lige installeret Suse og skal det rettes vil det nemmeste nok være at få det gjort indet alt for meget andet arbejde bliver lagt i det. Men du har ret. Vi venter til vi har hørt nogle af de få kloge Suse folk.
Avatar billede double-g Juniormester
30. april 2007 - 20:07 #6
Grunden til at bootloaderen har ændret sig, er at den pågældende kernelupdate som du installerede glemte at rydde op efter sig. Det er dog udelukkende et kosmetisk problem, men det kan sagtens rettes.

Startmenu -> Yast -> (indtast rootpassword) -> System -> Bootloader -> vælg linien med "kernel..." -> rediger -> skriv "openSUSE 10.2" i sektionsnavn.

(kan også gøres manuelt i /boot/grub/menu.lst)
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2007 - 21:57 #7
Tak for der. Jeg syntes, at det lunede meget at få det ændret, så jeg ikke følte jeg havde laveeet en stor fejl fra starten.
Avatar billede a_o Nybegynder
30. april 2007 - 22:07 #8
det ændrede også her, men xp default os ved det.
Avatar billede Slettet bruger
01. maj 2007 - 19:00 #9
Har nu fundet ud af hvordan jeg skal konfigurere kmail, fejlen med de to sider var kun at jeg var vant til at dobbeltklikke når jeg skulle åbne en browser i windows. Det sad i rygmarven, så det tog lidt tid at finde ud af. Har stadig ikke fundet ud af hvordan jeg gør en bestemt søgemaskine til standard, hver gang jeg åbner Konqueror.

Er der mulighed for at oprette et adressekartotek i Kmail ? eller importere det fra windows?
Avatar billede double-g Juniormester
01. maj 2007 - 21:44 #10
Det kan jeg desværre ikke hjælpe med, da jeg bruger Firefox/Thunderbird.
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2007 - 13:46 #11
Det er jeg også begyndt at bruge og derfor lukker jeg nu spørgsmålet. Håber selvfølgelig at double-g vil lægge et svar først
Avatar billede double-g Juniormester
03. maj 2007 - 19:32 #12
Det vil han da gerne :-)