Avatar billede mkjaer Nybegynder
30. april 2007 - 09:30 Der er 2 kommentarer

Regn samlet køb ud fra 2 tabeller

Hejsa,

Jeg vil gerne lave én query, hvor jeg lister alle mine ordre i min webshop, samtidig med at den regner samlet køb ud for hver ordre.

Udfordringen er strukturen i min DB, hvor jeg gemmer ordre sådan:

ORDRE
ID
MEDLEMID
STATUS
DATO
FRAGTPRIS

og varerne, som er købt ligger i:

ORDREVARER
VARERID
ORDREID
ANTAL
PRIS

Der er så prisen fra ORDREVARER jeg gerne vil have med i query'en. Der skal så lægges en fragtpris til, som hentes i ORDRE.FRAGTPRIS.

Jeg har forsøgt med diverse COUNT ting, men uden held.

HJÆLP :-)
Avatar billede supersquirrel Nybegynder
30. april 2007 - 19:07 #1
Ved ikke om det virker, men prøv,

Du henter begge priser ud og hvis vi så siger at ordrevarer hedder $ordre[ordrevarer] og din fragtpris hedder $fragt[fragtpris]

Så siger du,
$ialt = $fragt[fragtpris] + $ordre[ordrevarer];

Og så har du din ialt pris i $ialt :)
Avatar billede mkjaer Nybegynder
30. april 2007 - 21:38 #2
Jo tak, men det er ikke regnestykket som driller, men det at udtrykke det samlet i én sql-forespørgelse. Har du et bud?