Avatar billede glboy Nybegynder
30. april 2007 - 00:10 Der er 22 kommentarer

XP installations problemer

Jeg har en dell dimension 9150 og jeg har fået ødelagt harddisken, Og nu har jeg fået fat i en ny SATA hdd på 300 gb. den første var på 150 gb. Og nu til mit problem.

jeg gik ind i bios-en og lavede om på boot sekvensen således dvd-rommen kom i første række, genstartede pc-en. og drevet starter godt nok meen, kommer ellers til det punkt hvor der står "tryk på en tast for at starte fra cd-rom" eller noget i den stil. men når jeg trykker på enter så genstarter den. :'( Og den bliver bare ved. ved slet ikke hvordan jeg får installerert xp på den.. Hjææælp!! :)
Avatar billede tirdyr Nybegynder
30. april 2007 - 00:20 #1
Finder den harddisken i opstarts fasen?
Avatar billede glboy Nybegynder
30. april 2007 - 00:33 #2
Jajja. Genstarter bare helt af sig selv. Jeg har aldrig haft d problem før.
Avatar billede tirdyr Nybegynder
30. april 2007 - 01:46 #3
hmm jeg har haft det en gang før, men det var ikke under installationen.. det var fordi min cpu blev for varm.. har du haft din cpu-køler pillet af? eller er du kommet til at skubbe til den eller lign?
Avatar billede glboy Nybegynder
30. april 2007 - 04:14 #4
Nejnej, tog kun de 2 stik af til hdd-en. resten har jeg ikke rørt ved. d bare lidt mærkeligt at den genstarter i stedet for at fortsætte med installationen.
Avatar billede suzyam Nybegynder
30. april 2007 - 07:16 #5
Du SKAL lade være med at trykke på nogen tast overhoved, windows har indlæst de filer der skal bruges, og starter auto fra HHD. Er ret sikker på det er dit problem, da jeg selv har kvajet mig et par gange, og kan genkende proceduren.
Avatar billede tirdyr Nybegynder
30. april 2007 - 09:51 #6
suzyam>> Så det du siger er at han skal lade være med at trykke på en tast når den siger: "Tryk på en tast for at boote fra CD-ROM" ?? det giver ingen mening. Harddisken er jo tom, så det vil bare give en boot error..

glboy>> hvis ikke Cpu-køleren er er skubbet løs på en eller anden måde, kan jeg kun tænke på at du måske kan være i underskud med strøm.. dvs at din strømforsyning er for lille. og da du opgradere din harddisk blev det "Dråben der fik bægeret til at flyde over"..
hvis dette heller ikke er tilfældet er jeg helt blank..
Avatar billede suzyam Nybegynder
30. april 2007 - 11:36 #7
Hør lige her! Jeg læser det sådan, at det er efter windows har indlæst de filer den skal bruge for at boote, og derefter genstarte for at fortsætte installationen. På DETTE tidspunkt kommer der en popup med omtalte meddelse.Hvis du trykker på en tast, starter hele cirkus'et forfra fra ground zero. Modsat genstarter windows, og færdiggør install. Håber det gir' lidt mening.
Avatar billede off-line Nybegynder
30. april 2007 - 12:17 #8
Så du nye HD da du var i bios, og stod den til auto? Fik du presset de 2 stik
til HD helt i bund?
Avatar billede tirdyr Nybegynder
30. april 2007 - 12:24 #9
suzvam>> jeg læser det som om det er lige efter den søger efter bootsekvens på cd-rom. og den så skriver "Tryk på en tast for at boote fra cd'en" (eller noget lign).
Avatar billede suzyam Nybegynder
30. april 2007 - 13:07 #10
Når det er en ny HDD uden styresystem, bootes auto fra CD-rom, hvis ellers den er sat til det i bios.
Avatar billede off-line Nybegynder
30. april 2007 - 13:19 #11
Så vi vi jo spørge  glboy, om han har prøvet at lade det køre, uden at trykke
på genstart, men det har han vel?
Avatar billede glboy Nybegynder
30. april 2007 - 23:09 #12
Jamen hvis jeg lader være med at trykke på noget som helst så genstarter den helt af sig selv, og den bli'r bare ved. Kan bare ik forstå det. Og når jeg går en i bios-en kan jeg se at den har fundet den nye hdd.
Avatar billede glboy Nybegynder
30. april 2007 - 23:16 #13
Boot sekvensen har jeg lavet sådan at cd-en har første prioritet, hdd anden prioritet, usb tredje. strømforsyningen er på 375vwatt. hvis nogen sku vide d.
Avatar billede off-line Nybegynder
30. april 2007 - 23:20 #14
Jamen kan du se disken i bios, og hvis du kan, hvad står den til, auto?
Avatar billede glboy Nybegynder
30. april 2007 - 23:28 #15
jesjes. Troede jeg var go' til pc-er.. :P
Avatar billede off-line Nybegynder
30. april 2007 - 23:41 #16
Undskyld men det forstod jeg ikke, og jeg er ikke så meget inde i
SMS koder. Hvad betyder :P ?
Avatar billede glboy Nybegynder
30. april 2007 - 23:42 #17
Rækker tungen ud.. :)
Avatar billede plex85 Nybegynder
01. maj 2007 - 00:39 #18
hI DU SKAL HA sATAdriverne over på en diskette og så skal du trykke på s tror jeg det er og så sku det køre, dog skal du ikke trykke på nogen tast når den genstarter, så starter den bare forfra! god vind ! ! !
Avatar billede glboy Nybegynder
01. maj 2007 - 01:50 #19
Hvad hvis jeg ik har diskette drev??
Avatar billede suzyam Nybegynder
01. maj 2007 - 05:19 #20
Måske er din nye Hdd defekt. Har oplevet at en sprit ny SATA HDD blev genkendt i BIOS, men at jeg var ude af stand til at formaterer den. Efter ombytning kørte alt i olie. Var li' som dig ved at gå helt ballistisk. Det er s'følgelig noget besværligt, men måske en mulighed. Har aldrig selv haft behov for at skulle indlæse nogle satadriver ?
Avatar billede glboy Nybegynder
01. maj 2007 - 16:58 #21
Nej fordi jeg fik firmaet jeg købte den af til at afprøve den for mig, og de sagde den virkede 100% Jeg er aldrig i mit liv været udsat for det.
Avatar billede den33 Nybegynder
02. maj 2007 - 09:12 #22