Avatar billede tulleven Nybegynder
31. maj 2001 - 17:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

W2k Server. Kan IKKE logge på domæne fra W2k klient???

jeg har opsat en win2K server nøjagtig efter hanno´s opskrift på www.hanno.dk/visArtikel.asp?ID=120  ( se også nr. 179-180-181)

jeg nåede til step by step4, hvor man gennemgår eventLoggen for fejl. Her fandt jeg nogle fejl med NET Time som jeg fik rettet ved at køre
NET TIME /SETSNTP:193.162.159.194 /SET

Men de andre fejl ( se nedenfor) ved jeg ikke helt hvordan jeg får rettet:

The driver has detected that device \\Device\\Scsi\\Ultra1 has old or out-of-date firmware.
Reduced performance may result.

The driver disabled the write cache on device \\Device\\Harddisk0\\DR0.

A parity error was detected on \\Device\\Ide\\IdePort0.

Deregistration of the DNS record \'_gc._tcp.Default-First-Site-Name._sites.maf.dk. 600 IN SRV 0 100 3268 server.maf.dk.\' failed with the following error:
DNS operation refused.

Deregistration of the DNS record \'_ldap._tcp.Default-First-Site-Name._sites.gc._msdcs.maf.dk. 600 IN SRV 0 100 3268 server.maf.dk.\' failed with the following error:
DNS operation refused.

Deregistration of the DNS record \'_gc._tcp.maf.dk. 600 IN SRV 0 100 3268 server.maf.dk.\' failed with the following error:
DNS operation refused.

Deregistration of the DNS record \'gc._msdcs.maf.dk. 600 IN A 192.168.0.2\' failed with the following error:
DNS operation refused.

Deregistration of the DNS record \'_ldap._tcp.gc._msdcs.maf.dk. 600 IN SRV 0 100 3268 server.maf.dk.\' failed with the following error:
DNS operation refused.

advarslerne/ errorene med disk , cdrom og scsi ved jeg ikke om jeg skal tage alvorlig, men vedr DNS fejlene ??  HJÆPLP.

jeg er derfor ikke gået videre til det punkt der heder installer smtp,nntp og de sidste to tiltag.

Jeg besluttede mig for  at  logge min win2kPRO på domænet , efter jeg har oprettet en bruger ( og enabled guest på serveren), men den siger at den ikek kan logge / finde domænet.

Hvad gør jeg galt og hvordan ( meget udførligt- please )kan jeg få rettet de fejl på serveren og også få maskinerne( klienterne) på domænet. ( Ved at man kan lave nogle loginbats, men hvordan og hvor???)

Jeg har opsat en FTP-server som kører uden problemer
Avatar billede tulleven Nybegynder
31. maj 2001 - 18:04 #1
Disse fejl, jeg har beskrevet ovenfor lå i systemloggen , tænkte at I nok også gerne vil have de andre log´s fejl.

Jeg slettede alle logs og genstartede for at se hvad der var lige her og nu.

Det eneste udover sytemlog var directory SErvice, som kom med 1 fejl.:
Disk Write caching on drive c has been disabled to prevent possible data loss during system failures.

Det var vidst det, Hvis der er andet i vil have svar på så skriv endelig, jeg sidder og venter SPÆNDT ;-))
Avatar billede makse Nybegynder
31. maj 2001 - 19:28 #2
Avatar billede tulleven Nybegynder
01. juni 2001 - 09:43 #3
Nu har jeg fået opdateret min scsi-driver og det ser tilsydenladende ud til at event-beskeden for \\Device\\Scsi\\Ultra1  er stoppet.  *SS*

Men jeg håber VIRKELIG at der er nogen der kan hjælpe mig med specielt DNS -problemerne og med at logge ind på domænet. Jeg fandt efterfølgende en besked i eventen- som sikkert har noget med det at gøre, :

The master browser has received a server announcement from the computer MALENE that believes that it is the master browser for the domain on transport NetBT_Tcpip_{CEE7C48D-3A55-476F-A0. The master browser is stopping or an election is being forced.

Computer Malene er min w2k-pro klientmaskine.

Avatar billede tulleven Nybegynder
01. juni 2001 - 13:11 #4
Nu har jeg fundet fejlen, *SSS*

I vejledningen fra Hanno stod der i step 3:
--------------------------------
Konfigurering af Forwarder:

Højreklik på \"Servernavn\", vælg Properties og Forwarders
Klik Enable Forwarders, skriv f.eks 193.88.44.22 ind (Dette kan være en hvilken somhelst DNS Server), tryk Add, og Ok

Hvis du ikke har muligheden for at skrive noget i Forwarder, skal du slette den Zone der hedder \".\" (Root Server). Herefter skal du markere din DNS Server og trykke F5 for at opdatere konfigurationen.
-------------------------------------

Jeg havde ikke muligheden for at skrive noget i forwarder, så jeg slettede root server.

MENNN en ting som man IKKE må glemme er at man efterfølgende (ved ikke om det kræver en genstart) bare kan gå ind og taste den , for så virker det sku  *GGGGG*

MEn anyway, problemet med scsi driveren beskrevet ovenfor er desværre ikke blevet løst selv med en opdatering, men jeg tjekker det af ved en lejlighed, hvis det bliver nødvendig.

SP. er hermed lukket.