Avatar billede izi Nybegynder
28. april 2007 - 11:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tilslutning af bærebare til fladskærms tv (full HD)

Hejsa. Jeg har et par computere jeg gerne vil tilslutte mit fladskærms tv (samsung LE40F71).
Men hvilken type kabel skal jeg købe for at dette er muligt?

Skærmen kan tage fuld HD, og mine bærebar kan tage 1280x800, så kablet skal gerne kunne smide et flot billede på skærmen.

Tak på forhånd,

Isak
Avatar billede superduperluper Nybegynder
28. april 2007 - 12:28 #1
Det kommer helt an på hvilke indgange fjernsynet har. Har fjernsynet en VGA indgang, så skulle der ikke være noget i vejen for at bruge det. Hvis din computer har en DMI indgang (og dit fjernsyn) så kan du også bruge det.
Der findes også et transformerkabel fra VGA til DMI, men om det giver et bedre billede ved jeg ikke.
Avatar billede superduperluper Nybegynder
28. april 2007 - 12:29 #2
DVI*
Avatar billede izi Nybegynder
28. april 2007 - 12:32 #3
Jeg fisker nu mere efter navnet på det kabel jeg skal købe for at jeg kan smide min Macbook op på skærmen. Tilslutningsmulighederne på tv'et kan findes her:
http://www.samsung.com/dk/products/tv/lcdtv/le40f71b.asp?page=Specifications

Findes der evt et kabel med HDMI i den ene ende og noget som passer til min macbook i den anden ende?

Takker
Avatar billede superduperluper Nybegynder
28. april 2007 - 16:47 #4
Der findes masser af sjove kabler, og så er det bare at finde et der passer :P Prøv at kigge på denne side:

http://www.av-cables.dk/

Men VGA til VGA som du bruger fra en almindelig computer til skærm vil give et flot billede.
Avatar billede izi Nybegynder
30. april 2007 - 16:44 #5
købte et vga kabel. men det virker kun til min PC, da min Macbook skal bruge en vga adapter (http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebObjects/AppleStore.woa/wa/RSLID?mco=E7DCFA7F&nplm=M8639G/A),som sjovt nok koster $19 i apple store (USA) men 180 kr i den danske... (?!)

Men tak for hjælpen!