Avatar billede eskilh Nybegynder
31. maj 2001 - 16:53 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Explorer-problemer

hej
jeg har et problem. mit mac går ned, når jeg er på nettet. Hvorfor?
jeg har en ibook/300mhz/192mb/6gb
Det er ikke altid, men kun nogengange, når den er inde på, hvad der virker som \"store\" net-sider, som fx dba?
Fejlmelding: programmet stoppede uventet. Fejl nr 2\"
er fejlmelding nr. 2 ikke noget med hukommelse at gøre?
og jo, jeg har boostet explorer op med usædvanlig meget hukommelse uden at det hjælper og den går også ned selvom jeg kun har explorer igang. Desuden kommer samme fejlmelding, hvis jeg har prøvet at bruge netscape. ellers er der ikke nogen problemer at finde på mac\'en
eskil
Avatar billede macintosse Nybegynder
31. maj 2001 - 16:57 #1
Har du system9.1???
Avatar billede Jman Praktikant
31. maj 2001 - 16:58 #2
ID=02 Address Error
The Motorola 68000 microprocessor can access memory in increments of one byte (8 bits), one word (16 bits), or one long word (32 bits). The microprocessor can access a byte of information at an odd or even memory address. But it must access a word or long word at an even memory address. So, when the microprocessor attempts to read or write a word or long word at an odd address, you see this error. Since that\'s a 50/50 proposition when running random code, this one shows up quite often.
--
er det nogen specielle sider
har du prøvet at genopbygge skrivebord?
Avatar billede macintosse Nybegynder
31. maj 2001 - 16:59 #3
Har du opdateret DK-MRJ 2.2.4
Avatar billede styxx Nybegynder
31. maj 2001 - 17:00 #4
Prøv at slå Java fra. Hvis det hjælper, kan du hente en opdateret Java fra Apple
Avatar billede eskilh Nybegynder
31. maj 2001 - 17:03 #5
jeg har kun system 9.02. kan det være et problem?
jeg har heller ikke opdateret dk-mrj 2.2.4
hvordan kan jeg opdatere disse+
siderne er: den blå avis(dba.dk), netdoktoren.dk, kano og kajakklub
Avatar billede Jman Praktikant
31. maj 2001 - 17:03 #6
java\'en knækker som regel ikke mac\'en, men der er visse elementer, der bare ikke bliver vist
Avatar billede eskilh Nybegynder
31. maj 2001 - 17:12 #7
kan jeg opdatere til 9.1?
hvor kan jeg opdatere dk-mrj 2.2.4 og hvad er det egentlig?
jeg tror faktisk kun det er på danske sider at jeg går ned. mon dette kan være en hjælp til løsningen?
Avatar billede Jman Praktikant
31. maj 2001 - 17:20 #8
hvad system kører du på lige nu?
javaopdateringer kan du finde på www.apple.com
Avatar billede macintosse Nybegynder
31. maj 2001 - 17:44 #9
9.0.2
Avatar billede Jman Praktikant
31. maj 2001 - 17:47 #10
så var det lige jeg skulle til at klage over min laseroperation i øjnene :)
Avatar billede macintosse Nybegynder
31. maj 2001 - 17:53 #11
tjaa det går jo lidt stærkt en gang imellem
Avatar billede styxx Nybegynder
31. maj 2001 - 18:00 #13
Ja, du kan godt opdatere til 9.1 kvit og frit, men det er en ret stor klump at hente over nettet.
Avatar billede Jman Praktikant
31. maj 2001 - 18:08 #14
hvis han kan komme på .. :(
Avatar billede eskilh Nybegynder
01. juni 2001 - 14:33 #15
Tak for rådene!
Jeg har nu opdateret lortet både med hvad angår 9.1 og mrj2.2.4 og vil nu tage ud og surfe lidt. Hvis der ingen problemer er længere kommer jeg tilbage og deler point ud
Avatar billede styxx Nybegynder
01. juni 2001 - 20:28 #16
Tjah macintosse, du skulle egentlig have haft halvdelene af pointene, men du overlever vel?