Avatar billede agm Nybegynder
27. april 2007 - 13:45 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Slette record i dB

Hej
Kan jeg ikke gøre sådan når jeg skal slette i dB.?
Jeg har er formular side hvor alle rækker bliver udskrevet..
Når jeg så trykker "slet" skal den så slette den enkelte række men sletter alle rækker..hmmm..

Form side:
    </form></td>
    <td width="100"><form name="week" method="post" action="slet_text.asp">
      <div align="center">
        <input type="submit" name="Response.Write rs("ID") & " "" value="slet">
          </div>
    </form></td>

slet_text.asp side:

strSQL = "Delete * FROM texts where 'Week = " & Request("ID") & "'"    'Definer SQL statement
Conn.Execute(strSQL)
Avatar billede pidgeot Nybegynder
27. april 2007 - 13:48 #1
Feltnavnet og operatoren skal ikke være indenfor apostrofferne. Det du har der er en streng, ikke et kriterie - og da en ikke-tom streng altid vil evaluere til true i en boolsk sammenhæng...
Avatar billede fennec Nybegynder
27. april 2007 - 13:51 #2
Og helt udpenslet:
strSQL = "Delete * FROM texts where Week = '" & Request("ID") & "'"
Avatar billede softspot Forsker
27. april 2007 - 13:52 #3
Jeg ville nok gøre sådan i stedet:

Form side:
<td width="100">
  <form name="week" method="post" action="slet_text.asp">
    <input type="hidden" name="slet" value="<%=rs("ID")%>">
    <div align="center">
      <input type="submit" value="slet">
    </div>
</form></td>

slet_text.asp side:

'Definer SQL statement
strSQL = "Delete * FROM texts where Week = '" & Request.Form("slet") & "'"
Conn.Execute(strSQL)

Altså forudsat at week er en tekst og at rs("ID") indeholder en tekst...
Avatar billede agm Nybegynder
27. april 2007 - 13:55 #4
Ok.. men så får jeg fejl ilinje 16..:
(15 og 16):

strSQL = "Delete * FROM texts where Week = '" & Request("ID") & "'"
  Conn.Execute(strSQL)

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Data type mismatch in criteria expression.

/delivery/slet_text.asp, line 16
Avatar billede softspot Forsker
27. april 2007 - 14:01 #5
Prøv lige min version...

Du skal sikre dig at week er en tekst og ikke et tal i databasen, for ellers får du en typefejl. Hvis week er et tal, skal du undlade apostrofferne:

strSQL = "Delete * FROM texts where Week = " & Request.Form("slet")
Avatar billede agm Nybegynder
27. april 2007 - 14:06 #6
Det var fordi det var tal...

Det works... ;o)
Avatar billede softspot Forsker
27. april 2007 - 14:41 #7
OK, så får du lige et svar :)
Avatar billede softspot Forsker
01. maj 2007 - 10:37 #8
Tak for point :)