Avatar billede draeber Nybegynder
27. april 2007 - 07:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

får ingen IP

Hej

Jeg sidder med en bærbar PC, som ikke vil tage mod IP fra DHCP server. Hverken på wireless eller wired netværk!
Jeg har scannet den for virus med 2 forskellige programmer og prøvet at fjerne netkort i enhedshåndtering, men lige lidt hjælper det!
Nogen idéer til, hvad der kan være gået galt?
Jeg vil helst undlade at skulle reinstallere!
Avatar billede nva Praktikant
27. april 2007 - 09:44 #1
Prøv om Netstumbler kan se noget netværk www.netstumbler.com - den slags fejl kan være noget med forkert password, mac-adresse der ikke accepteres, firewall, ødelagt netkort, osv.
Avatar billede nva Praktikant
27. april 2007 - 09:47 #2
http://www.pcworld.dk/art/7200?page=1

Networkmagic kan måske også hjælpe dig www.networkmagic.com - tag gratis version.
Avatar billede maxxtherogue Nybegynder
27. april 2007 - 13:07 #3
Prøv åbne "Start -> opret for bindelse til -> Vis alle forbindelser".
Her skulle du kunne se alle din netværks forbindelser, så højhreklikker du på den forbindelse du mener skulle kunne logge på netværket, Vælg "Egenskaber".
Her ser du en kasse med navnet på dit netkort, længere nede er en boks med titlen "Denne forbindelse bruger følgende egenskaber".
Allernederst i denne kasse skulle der gerne være noget der hedder "Internetprotokol(TCP/IP)" hvis den er på dansk ellers hedder den noget andet med (TCP/IP). Vælg den og tryk på knappen "Egenskaber" -> nyt vindue.
Dette vindue har 2 faner (Generelt og Alternativ konfiguration).
Prøv i Generelt at trykke på "Brug følgende IP-adresse", Hvis der kommer noget frem i kasserne med IP-adresse, Undernetmaske osv. så slet det, og tryk på "Hent automatisk en IP-adresse".
Tryk på Alternativ konfiguration "tabben", og lav samme nummer.

Nogle gange "Glemmer windows", at man ikke har indstillet den til at bruge de indtastede værdi'er, men det løser sig når den ikke har nogle overhovedet, så er den jo rent faktisk nødt til at lave noget selv...
Avatar billede draeber Nybegynder
06. august 2007 - 13:58 #4
endte alligevel med en reinst.