Avatar billede jack1305 Nybegynder
26. april 2007 - 23:21 Der er 11 kommentarer

Hjælp jeg er gået kold Vedr. Domæne navn

Hej eksperter... ( smil )

Jeg har sikkert for store ambisioner men jeg kan ikke lade være med at syntes at det er hamrende svært at finde et godt navn til min webshop. Nu har jeg funderet på det i 1 måned og ikke kommet videre. Shoppen vil sælge tøj til familier der er prisbevidste
men som stadig gerne vil have god kvalitet. Kunde segmentet ligger i alderen mellem 25 år og op af. På shoppen vil der ikke blive udpræget fokus på mærkevare hysteri, der vil være nogle mærkevare men fokus går primært på pris/ kvalitet.

Jeg har været inde på div. domæne generatoere alt godt er taget. Er der nogen der har et bud??
Der må ikke være - eller æøå.
Skal jeg droppe tanken om at finde et navn der siger noget om indholdet af siden??

Smil og glæde fra min side hvis i gør mig klogere.

Hygge hejsa

Jack
Avatar billede a-torsten Nybegynder
26. april 2007 - 23:26 #1
kejserensbilligeklaeder.dk

Ellers kunne du prøve at gå "web 2.0"-vejen og finde et lidt crazy navn... Fx er wupti.com jo intet med it og elektronik at gøre.... Et hurtigt navn der er nemt at huske...

doogo.dk
nookko.dk
atitoo.dk

Bare lidt ideer....

/Anders
Avatar billede osborne Nybegynder
27. april 2007 - 02:47 #2
familietoej.dk
familybuy.dk
toejtilfamilien.dk
toejtilalle.dk
jubiitoej.dk
123toej.dk
toej123.dk
talle.dk
falle.dk

Noget i den stil?
Avatar billede jack1305 Nybegynder
27. april 2007 - 06:54 #3
Hej Osborne Og a-torsten,

Super med foreslagene men stadig har jeg ikke den der fornemelse
i maven der siger at de er gode nok.

I må meget gerne komme med flere ( smiler stort )

God dag til alle
Jack
Avatar billede osborne Nybegynder
27. april 2007 - 17:32 #4
Ok her et par flere fra hjernekisten ..

toptoej.dk
toptoej.com

feelgood.dk
feelgood.com

supertoej.dk

toej2go.dk
Avatar billede osborne Nybegynder
27. april 2007 - 17:41 #5
Eller noget i stil med ..

huskmittoej.dkd
jackjack.dk
voksentoej.dk
finstil.dk
e-toej.dk
Avatar billede osborne Nybegynder
27. april 2007 - 17:42 #6
hov .. jeg mente

huskmittoej.dk
jackjack.dk
voksentoej.dk
finstil.dk
e-toej.dk
Avatar billede osborne Nybegynder
05. maj 2007 - 21:49 #7
Hvad så ?

hvadsaa.dk (hvis den er ledig)
Avatar billede brian0905 Nybegynder
14. maj 2007 - 14:18 #8
Ville bare lige følge op... For mig lyder det som om at du ikke engang har din shop på plads endnu! Hvorfor bruge krudt på et navn og et domæne, hvis ikke engang du har et produkt endnu. Typisk er det en klassisk rookie mistake at bruge sit krudt på at finde den rigtige computer at lave det på en bedre skærm til at se det på, et fedt navn og et godt domæne... i stedet for at bruge tiden på at udvikle dit produkt!!! det andet skal nok komme.
Avatar billede osborne Nybegynder
15. maj 2007 - 19:31 #9
Jeg synes da det lød som om jack1305 havde en ret klar ide om hvad der skal sælges (shoppen vil sælge tøj til familier der er prisbevidste
men som stadig gerne vil have god kvalitet) og forhånbentlig ved hvor og hvordan dette tøj skal anskaffes og distribueres. Men kan være jeg tager fejl.
Avatar billede brian0905 Nybegynder
16. maj 2007 - 07:38 #10
Jeg snakker ikke om koncept, men om selve webshoppen. Det lyder for mig som om at der, som osborne også skriver, er godt styr på konceptet. For mig lyder det ikke som om at der er en reel shop endnu, dvs. en web applikation hvor man kan købe og sælge tøj. lave de kampagner der skal til osv. Det kanman naturligvis købe sig til, men det lyder stadig for mig som om (fordi der hele tiden bliver refereret til fremtiden) der ikke er noget på plads. Jo navnet er vigtigt, men produktet er vigtigere...
Avatar billede jack1305 Nybegynder
16. maj 2007 - 08:21 #11
Hej Osborne & Brian,

Undskyld men har været væk et stykke tid.

Jeg kan sige så meget, levrandørerne og koncept er på plads. Men at Brian har ret i at jeg stadig famler med hensyn til webshop delen.
Jeg kan for info. fortælle hvis i gider at høre det, haft utrolig mange overvejleser
om hvilket webshop system jeg skulle bruge og det er fandmer ikke nemt at prøve at gøre det rigtige fra start når man selv ikke ved sælig meget om it samt når man også skal kigge på økonomi osv osv. Største problem er at hvis man før begynder at læse f.eks Martin Thorborgs bog e-pusher så får man lige pludselig så mange ideer til hvordan det skal være fra start og det er ikke billigt.
Jeg er kommet så langt at jeg har valgt at det formentlig skal være scancommerce da de er bedre til btb delen end scannet, problemet med disse typer løsninger er at der er begrænsinger feks. har de ikke et gavekort modul .....

Kender i forrsten nogen der er knalddygtige til webdesign samt har lidt erfaring med scancommerce webshop system? Jeg kunne godt bruge lidt hjælp der men dem jeg har snakket med er sky lidt for dyre.

Gode hilsner

Jack,