Avatar billede fatrix Nybegynder
25. april 2007 - 08:54 Der er 2 kommentarer

Få latex til at springe over nogle commandoer

Hey
jeg sidder og arbejder i latex, hvor jeg har et stort dokument med en masse input dokumenter. Problemet er så,at der tit er \begin og \end{document} i de filer som er input og derved fejler latex selvfølgelig, når den compiler. Mit spørgsmål er så om det er muligt at få latex til at droppe nogle forskellige kommandoer i en input fil.
Håber i kan følge mig :-)

Hilsen
Anders
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2007 - 10:25 #1
øh, hvorfor har du overhovedet \begin/end{document} i de filer du includer?

/daleif
Avatar billede telum Nybegynder
25. maj 2007 - 15:02 #2
Det tror jeg ikke er muligt. Istedet for at smide den slags i hver fil, så opret en eksempel.tex med:

\input{preamble.tex}
\begin{document}

\input{"dit dokument"}
\end{document}

Så kan du afprøve hver fil uden at smide alt muligt ind i selve filen...