Avatar billede skanberg Praktikant
24. april 2007 - 21:37 Der er 2 kommentarer

Lave adgangskode til undermapper

Hej alle,

Jeg vil gerne gøre følgende:

- Oprette en mappe med nogle undermapper.
- Oprette adgangskoder til nogle af disse undermapper, men ikke alle
- Brænde hovedmappen ned på en DVD, hvor adgangskoderne stadig skal virke.

Jeg ønsker hjælp til at oprette disse adgangskoder i windows xp. Det med at oprette mapper, undermapper og brænde til DVD kan jeg godt ;)

De bedste hilsener
Skanberg
Avatar billede morten_leth Nybegynder
24. april 2007 - 21:46 #1
Tjah mig bekendt er den eneste måde du kan opnå dette ved at bruge enten zip eller winrar til at rippe eller rar(e) filerne, der kan du sætte et password på...

Det er nok måden du skal gøre det her på.... vil jeg mene...
Avatar billede maxxtherogue Nybegynder
25. april 2007 - 09:00 #2
Ja, jeg læner mig op ad samme løsning. Du kan selvfølgelig lave rettighedder på mapper også videre i XP. Men det er så vidt jeg ved bundet til NTFS fil systemet, og det mener jeg altså ikke du kan rykke over på skiver (FAT et eller andet). Plus ifølge reglerne for NTFS, ryger rettighederne også når du flytter fra et drev til et andet eller kopiere istedet for at "flytte".