Avatar billede winman Nybegynder
31. maj 2001 - 14:05 Der er 8 kommentarer

Reload IP adressen

Er der nogen der ved hvordan man reloader en IP adresse samt alle netværks oplysninger i win98... under visual basic...
Jeg ved det kan lade sig gøre under programmet IPConfig.exe.... Der kan man fri gøre en adresse og forny den igen. men hvordan ???????
Avatar billede stoffer Nybegynder
31. maj 2001 - 14:12 #1
Hvis du ved at det kan lade sig gøre i IPConfig, kan du så ikke bare køre en shell inde i VB, hvor du kalde IPconfig med rigtige parametre?
Avatar billede winman Nybegynder
31. maj 2001 - 14:25 #2
Nej jeg prøvet og det går ikke godt.. hihi :o) tro mig... Jeg ville oogså helst undgå at bruge IPConfig.exe... Jeg har dog bare ikke kunne finde nogen API som kan klare mit problem?????? hvis det altså er en API jeg skal bruge ?????
Avatar billede stoffer Nybegynder
31. maj 2001 - 14:32 #3
måske kan du bruge denne til noget, selv om jeg ikke tror det ;)

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q262/2/17.ASP
Avatar billede winman Nybegynder
31. maj 2001 - 15:45 #4
Jeg har nu prøvet det men objected er ikke registeret... og det burde det vel efter som man jo har installert VB??????
fejl:
Object library not registered...
Avatar billede stoffer Nybegynder
31. maj 2001 - 16:09 #5
Hmm noget tyder måske på at du skal have ISS, installeret.

Men ærlig talt jeg ved det ikke lige på stående fod :\\
Avatar billede stoffer Nybegynder
31. maj 2001 - 16:10 #6
up IIS ikke ISS
Avatar billede clausjacobsen Nybegynder
31. maj 2001 - 16:50 #7
IPConfig er til Windows 2000

I windows 95/98 hedder den Winipcfg
Prøv med Winipcfg.exe/renew
Avatar billede winman Nybegynder
01. juni 2001 - 11:05 #8
Funker ikke.....