Avatar billede jewler Nybegynder
24. april 2007 - 10:23 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Hvad betyder "CPU C4 Function"?

Hej

Jeg har købt en bærbar PC fra HP. Problemet er dog at den hyler (meget). Denne hyletone stopper dog når man i bios vælger at disable "CPU C4 Function". Men hvad er det - hvad går jeg glip af?
Håber I ved det - tak!
Avatar billede huset Praktikant
24. april 2007 - 10:31 #1
C er en neddrosling af processoren som ien laver besparelse på batteriet.

Fravalg af C4 optionen betyder dog at kapaciteten af batteriet i din bærbare reduceres med 5-10%, og man vil opleve at blæseren starter oftere end før. Andre brugere har desuden haft held med at køre en lille applikation ved navn RMClock og aktivere “Run HLT Command when OS is idle”, som alternativ til C4 løsningen.
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. april 2007 - 10:33 #2
Efter hvad jeg har kunne læse mig frem til er Intel CPU C4 funktionen det der håndterer den strømbesparende del at CPS styringen, hvilke skulle betyde at den skruer op og ned for clock freqvensen for at spare strøm. Denne funktion kan give problemer i form af irriterende støj fra maskinen og kan sagtens disables

Det skulle kun betyde at din batterilevetid bliver lidt kortere intet andet, efter hvad jeg har kunne stampe op. læs her

http://forums.cnet.com/5208-7587_102-0.html?forumID=69&threadID=238102&messageID=2428779
Avatar billede jewler Nybegynder
24. april 2007 - 10:38 #3
Takker for jers hurtige svar. Efter hvad jeg lige kan se, så er det kun HP der har disse problemer. Er det så ikke en fejl man kan få rettet under garantien?
Avatar billede jewler Nybegynder
24. april 2007 - 10:44 #4
Har nu kigget lidt på RMClock, men den er vist ikke kommet til Vista endnu!
Avatar billede huset Praktikant
24. april 2007 - 11:04 #5
Nopes ikke til Vista
Avatar billede huset Praktikant
24. april 2007 - 11:35 #6
smider også et svar