Avatar billede martin_moth Mester
23. april 2007 - 19:08 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Billede af bælgfrugt (fx. ærter)

Har brug for et billede af en bælgfrugt, hvor jeg så kan skifte de runde bær/frugter ud med nogle runde portrætter. Spørg ikke hvorfor - men hjlæp med at finde et billede i OK opløsning af et eller andet frugt/grøntsag/... med runde frugter/bær/...

F.eks. http://www.apoteket.dk/pics/templatedata/apoteket/Artikler/images/Artikelbilleder/Apotekskampagner/rxx_aertebaelg_a_90x90.jpg - men det er bare for lille opløsning
Avatar billede t.thoft Nybegynder
23. april 2007 - 19:20 #1
Jeg har ikke lige et billede  af bælgfrugt, men der findes en side med en masse flotte billeder. Du skal oprette dig for at kunne hente billederne, men det er gratis.

Siden er http://www.sxc.hu/
Avatar billede martin_moth Mester
23. april 2007 - 19:30 #2
Helst med hvid baggrund.

http://www.hamonoya-europe.com/mediafiles/docs/nuts.jpg

Dette kan bruges, men skal bruge flere

Hvis baggrund, og runde frugter/bær, hvor man kan sætte ansigter på
Avatar billede karl-ove Nybegynder
23. april 2007 - 19:31 #3
Avatar billede karl-ove Nybegynder
23. april 2007 - 19:45 #4
Og endnu flere botaniske fotos
http://www.csdl.tamu.edu/FLORA/imaxxapi.htm

Denne kan da rumme et par hoveder: http://www.csdl.tamu.edu/FLORA/fa05/fa05015.jpg
Avatar billede martin_moth Mester
23. april 2007 - 19:47 #5
ja :o)

Det var nu mest noget spiseligt, ansigterne skulle på.

mangler at placere 3 ansigter på noget spiseligt...
Avatar billede mobius6 Juniormester
23. april 2007 - 20:10 #7
Ja, nu er det jo ikke sådan at man bare kan stjæle biller fordi de findes i en google search (det ville være tyveri på lige fod med anden galskab)
men du kan finde billeder her (koster penge) alternativt kan du jo bruge 15Dkk på en bakke ærter og tage et billede selv ?
http://www.istockphoto.com/file_search.php?action=file&text=peas&filetypeID=&x=0&y=0
:)
Avatar billede martin_moth Mester
23. april 2007 - 20:40 #8
Så har jeg hvad jeg skal bruge - tak for kirsebærret, det havde jeg ikke tænkt på. Smid svar, karl-ove
Avatar billede karl-ove Nybegynder
23. april 2007 - 21:57 #9
her har du svar
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
26. april 2007 - 10:42 #10
Husk, som Mobius nævner, at kontakte Danny Smythe på (815) 254-9535 eller rimglow@comcast.net for at få tilladelse til at bruge billedet. Det er ikke til fri benyttelse bare fordi det er online.
Avatar billede karl-ove Nybegynder
29. april 2007 - 18:41 #11
OPHAVSRETLOVEN § 12 tillader kopiering til privat brug:

Eksemplarfremstilling til privat brug

§ 12. Af et offentliggjort værk må enhver fremstille eller lade fremstille enkelte eksemplarer til sin private brug, såfremt det ikke sker i erhvervsøjemed. Sådanne eksemplarer må ikke udnyttes på anden måde.
Stk. 2. Bestemmelsen i stk. 1 giver ikke ret til at

1) opføre et bygningsværk,

2) fremstille et eksemplar af et kunstværk ved afstøbning, ved aftryk fra original plade eller stok eller på nogen anden måde, som indebærer, at eksemplaret kan opfattes som en original,

3) fremstille eksemplarer af edb‑programmer i digitaliseret form,

4) fremstille eksemplarer i digital form af databaser, når eksemplarfremstillingen sker på grundlag af en gengivelse af databasen i digital form, eller

5) fremstille enkelte eksemplarer i digital form af andre værker end edb-programmer og databaser, medmindre det udelukkende sker til personlig brug for fremstilleren eller dennes husstand.

Stk. 3. Uanset bestemmelsen i stk. 2, nr. 5, er det ikke tilladt uden ophavsmandens samtykke at fremstille eksemplarer i digital form på grundlag af et eksemplar, der er lånt eller lejet.

Stk. 4. Bestemmelsen i stk. 1 giver ikke ret til at benytte fremmed medhjælp ved eksemplarfremstillingen, når der er tale om
1) musikværker,
2) filmværker,
3) litterære værker, såfremt den fremmede medhjælp medvirker i erhvervsøjemed,
4) værker af brugskunst eller
5) kunstværker, såfremt eksemplarfremstillingen har form af en kunstnerisk gengivelse.

Stk. 5. Bestemmelsen i stk. 1 giver ikke brugeren ret til ved eksemplarfremstilling af musikværker og filmværker at anvende teknisk udstyr, der er stillet til rådighed for almenheden på biblioteker, i forretningslokaler eller på andre offentligt tilgængelige steder. Det samme gælder for litterære værker, såfremt det tekniske udstyr er stillet til rådighed i erhvervsøjemed.
Avatar billede martin_moth Mester
29. april 2007 - 19:16 #12
ja ja