Avatar billede ccfischer Nybegynder
23. april 2007 - 09:57 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvordan virker phpmyadmin

Hejsa..

Har lige fået phpmyadmin på mit webhotel hos cliche, og der er kun adgang til en database.

Har nu fundet et forum jeg gerne vil have op og køre, så er mit spørgsmål hvordan sætter jeg min database op til at køre dette.

Kan jeg knytte flere script´s til min database, så som fotogalleri, nyhedsbreve og så videre....

Jeg er fuldkommen ny i dette emne, så håber at der er en der kan hjælpe mig lidt.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
23. april 2007 - 09:59 #1
Ja det kan du sagtens. Når man kun har en database, plejer man at prefixe sin tabeller til de forskellige systemer:
fotogal_billeder
nyhedsbrev_brugere

osv.
Avatar billede ccfischer Nybegynder
23. april 2007 - 10:12 #2
ok hvordan opretter jeg så disse prefixe.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
23. april 2007 - 10:15 #3
Når du opretter en ny tabel, navngiver du den blot som vist oven for. Hvis du har hentet et færdigt system med et installations script, er det som oftest muligt at sætte prefix der.

Hvis du kun har sql fil, kan du åbne den i notepad eller lignende og erstatte "CREATE TABLE `" med "CREATE TABLE `prefix_"
Avatar billede ccfischer Nybegynder
23. april 2007 - 10:22 #4
Det vil sige at jeg inde i phpmyadmin opretter en ny tabel i database og kalder den smf_etellerandet.

Hvad skal jeg skrive i rubrikken felter?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
23. april 2007 - 10:24 #5
Hvor mange felter tabellen skal have.
Avatar billede ccfischer Nybegynder
23. april 2007 - 10:24 #6
Skal jeg oprette noget i det færdige script det er hentet her http://www.simplemachines.org/ eller kalder jeg det bare_noget i opsætningen af scriptet..
Avatar billede ccfischer Nybegynder
23. april 2007 - 10:25 #7
Ja det ved jeg ikke da det er et færdigt script..
Avatar billede ccfischer Nybegynder
23. april 2007 - 12:29 #8
Hvordan opretter jeg et prefix i min phpmyadmin??
Avatar billede ccfischer Nybegynder
24. april 2007 - 15:45 #9
hmortensen kan du ikke give et svar så du får dine fortjente point.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
24. april 2007 - 16:52 #10
Fandt du ud af det?
Avatar billede ccfischer Nybegynder
29. april 2007 - 14:25 #11
Har ikke helt fundet ud af PHPmyadmin og hvordan det virker 100%. Har nu bestil en bog på biblioteket "PHP og MySQL for absolutte begyndere " så er det bare med at få læst en del. Takker for din hjælp, og håber jeg må vende tilbage hvis jeg falder over noget uforståeligt.