Avatar billede jewler Nybegynder
19. april 2007 - 21:56 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Overføre mails fra XP til VISTA?

Hej

Hvordan får jeg overført mine gamle mails fra XP til VISTA?
Jeg har fundet hvor mails/mapper ligger gemt på XP, men hvor skal den anbringes i VISTA?
Avatar billede screem_brille Novice
19. april 2007 - 22:08 #1
http://support.microsoft.com/kb/270670/da

i micorsoft mail, vælger du så importer.
Avatar billede screem_brille Novice
19. april 2007 - 22:09 #2
Avatar billede jewler Nybegynder
19. april 2007 - 22:56 #3
Under eksporteringen skriver den: "Eksporten kunne ikke udføres. Der opstod en fejl under initialisering af MAPI" Hvad betyder det?
Avatar billede screem_brille Novice
19. april 2007 - 23:04 #4
det vil unægteligt hjælpe hvis du fortæller hvilket program det er du prøver fra ?
Avatar billede jewler Nybegynder
19. april 2007 - 23:07 #5
;-) Selvfølglig gør det jo det hele lidt nemmere! Jeg forsøger at eksportere fra Outlook Express 6 til Windows Mail.
Avatar billede vejmand Juniormester
19. april 2007 - 23:09 #6
Avatar billede jewler Nybegynder
19. april 2007 - 23:12 #7
Der har jeg været, men kan ikke helt tyde denne:

1. Genstart computeren, og start derefter Outlook Express.
2. Klik på Indstillinger i menuen Funktioner.
3. Klik på Ret under fanen Tilslutning for at åbne dialogboksen Internetegenskaber.
4. Klik på et andet e-mail-program end Outlook Express på listen E-mail under fanen Programmer. Klik på Anvend, og klik derefter på OK.
5. Klik på OK for at lukke dialogboksen Indstillinger.
6. Afslut Outlook Express, og genstart derefter Outlook Express.
Avatar billede jewler Nybegynder
19. april 2007 - 23:13 #8
Jeg rammer en blindgyde ved punkt 3.
Avatar billede vejmand Juniormester
19. april 2007 - 23:34 #9
Jeg er ikke 100% sikker, men jeg tror det virker på denne måde:

Åbn Internet Explorer -> Funktioner -> Internet indstillinger -> Programmer -> Klik på et andet e-mail-program end Outlook Express på listen E-mail adresser.

Når du så åbner Outlook Express skulle den gerne komme med en meddelelse om at den ikke er standardprogram, og om du vil gøre den til standardprogram. Det svarer du så nej til.

Nu skulle du så kunne importere eller eksportere meddelelser.

Bagefter skal du så igen åbne Internet Explorer for at gøre Outlook Express til standardprogram igen.

Som sagt er jeg ikke 100% sikker, men jeg tror det vil funke.  :-)
Avatar billede jewler Nybegynder
20. april 2007 - 09:35 #10
Det virker ikke, får stadig samme besked?
Avatar billede vejmand Juniormester
21. april 2007 - 08:15 #11
Du skriver at du forsøger at eksportere fra Outlook Express 6 til Windows Mail.
Hvis du nu i stedet følger screem_brille's første link og "Kopier postfilerne til en sikkerhedskopimappe" på XP.

Kan du så importere fra Vista i stedet?
Avatar billede jewler Nybegynder
24. april 2007 - 10:18 #12
Så lykkeds det! Vejmand smider du et svar, så deler I.
Avatar billede vejmand Juniormester
24. april 2007 - 12:24 #13
Oki, godt du fik det til at funke.  :-)
Avatar billede jewler Nybegynder
26. april 2007 - 15:36 #14
Takker for jeres hjælp!