Avatar billede dm-bm Nybegynder
19. april 2007 - 16:34 Der er 4 kommentarer

Router til switch til pc'ere

Hej eksperter!

Jeg har på mit arbejde rodet lidt med deres netværk, men uden at få det til at virke som det skal. Jeg kan kort forklare hvordan det er tilsluttet.

Internet stikket befinder sig på kontoret, en 4-ports router er koblet til i-net modemet og fordelt ud til 2 PC'ere på kontoret og en forbindelse ned til en switch i værkstedet hvorpå der er tilkoblet 3 PC'ere til swtich'en.
Disse 3 pc'ere skal have adgang til internettet + til den ene af PC'erne som er tilkoblet routeren. Alle 3 PC'ere i værkstedet kan komme på nettet, men jeg kan kun få adgang til den givne PC'er på kontoret med en computer ad gangen. Jeg har en eller anden idé om at den router udgang der er koblet til switchen kun smider 1 IP ud, og de 3 PC'ere er i et netværk sammen via switchen, men hvorfor kan de så alle komme på internettet, men ikke alle finde den kontor PC på netværket?

Jeg håber det var til at forstå, ellers må jeg prøve at linke til en tegning over hvordan de er tilkoblet.
Avatar billede riversen Nybegynder
19. april 2007 - 19:11 #1
de kan komme på internettet fordi det ikke er tilfældet mht. din teori om at kun en IP tildeles af routeren ;).

Hvordan forsøger du at finde kontor pc'en ? kan du pinge den ?
Avatar billede dm-bm Nybegynder
19. april 2007 - 22:13 #2
Jeg finder den via netværkssteder og jeg skal have oprettet et netværksdrev så det er det jeg har forsøgt mig med. Jeg fik en af de 3 computere på, derefter fik jeg en anden på, men der viste det sig at den første jeg fik på ikke havde adgang mere igen. Og den sidste har slet ikke kunnet finde andre end de 2 andre i værkstedet.

Jeg har kørt guiden til netværk og tildelt hver computer en IP på netværket.
Avatar billede riversen Nybegynder
20. april 2007 - 07:26 #3
prøv om du kan nå den ved at åbne start --> kør og skriv \\<ippåpc'en> og tryk ok.
Avatar billede dm-bm Nybegynder
23. april 2007 - 16:20 #4
Tak for svar, jeg prøver så snart jeg har adgang til det igen. Vender tilbage i løbet af ugen..