Avatar billede tartina Nybegynder
18. april 2007 - 19:08 Der er 2 kommentarer

At lave en Dummy-variabel i SPSS

Hejsa.

Vi kan kke finde ud af noget så simpelt som at lave en dummy variabel i SPSS. det drejer sig om ja, nej spørgsmål, der skal behandles som nominal data, derfor skal gennemsnittet ikke indgå, men variablen skal være en dummy.

Hvem vil hjælpe :-)?
Avatar billede olehen Nybegynder
18. april 2007 - 20:49 #1
Hvis jeg forstår det rigtig så skal I oprette en ny variabel.. Dette gøres i Compute under transform.

I target skriver i variablens navn og i numeric expression laver i koden. Ja og nej spørgsmålene har i vel i en anden kolonne så henter i den kolonne i en anden variabel.. Så henter I den over og laver den om..
Avatar billede olehen Nybegynder
18. april 2007 - 20:53 #2
Håber I forstod det.. Det blev vist til volapyk..

Men I henter den gamle variabel over og værdien af den nye variabel definere i så i numeric expression vha. af en matematisk funktion.

Håber det blev bedre