Avatar billede ixion1 Nybegynder
17. april 2007 - 09:02 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

proxy server og søgning af åbne porte

hej jeg ville lige høre hvilket program man skal bruge for at benytte proxyindstillinger til andre programmer end internet explorer. Og hvilket program eller websted man skal bruge for at tjekke hvilke porte der er åbnet for?
Avatar billede triton Nybegynder
17. april 2007 - 09:47 #1
Jeg vil anbefale shields up til at se hvilke porte som er åbne
https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. april 2007 - 10:02 #2
Der er flere muligheder.

Hvis du f.eks. opsætter en ISA server med to netkort, 1 kort ind og 1 kort ud, så bruger alle programmer om maskiner proxyen til at kommunikerer igennem, de har nemlig ikke noget valg. Proxyen er transparant for alle og den enkelte applikation, klient, bruger, maskine ser i princippet proxyen som default gateway.

Mht porte så kan du bruge Shields up til et hurtigt bud, for en mere tilbundsgående analyse brug nmap fra www.insecure.org
Avatar billede ixion1 Nybegynder
17. april 2007 - 10:40 #3
ved ikke om det er mig der ikke forstår, eller om jeg ikke har formuleret mig rigtigt. Men det jeg vil have at vide er om et program f.eks. Warcraft 3 som kører på port 6112, kører den med de samme proxyindstillinger som man sætter i internet explorer, eller kører den helt uden? og hvis den kører uden, findes der da et program som går ind og sætter en standard for evt. 1 eller flere/alle programmer?
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. april 2007 - 10:55 #4
Som jeg ser det er det således:

Hvis du køre med en transparant proxy som f.eks. ISA, så ligger problemet ikke på Warcraft 3 indstillingerne, den skal sættes op som om der ikke var nogen proxy. Udfordringen er at konfigurere ISA så den tillader spillet at komme igennem med det det har behov for. Fordelen ved en transparant proxy er netop at brugere og klienter ikke kan se den, hvorfor konfigurering kun sker et sted
Avatar billede ixion1 Nybegynder
17. april 2007 - 11:08 #5
kan man konfigurere en isa klient til at bruge flere porte en 80? hvis nu det er den eneste port der er åbnet for uden klienten.
Avatar billede triton Nybegynder
17. april 2007 - 11:44 #6
det er ikke klienten der bestemmer hvilke porte som er åbne, men ISA serveren.
Avatar billede langbein Nybegynder
17. april 2007 - 19:57 #7
Hvis man må konfigurere Explorer for å kjøre med proxy, da er det jo nettop slik at man ikke kjører med en transparant proxy, men at man for eksempel har to veier ut av nettverket, en via den ordinære gatewayen og en via proxyen ..

Mon spørsmålet er om hvordan man finner ut om et kjørende program kommuniserer ENTEN via ordnær gateway ELLER via proxy .. Er dette rett forstått ?
Avatar billede langbein Nybegynder
17. april 2007 - 20:12 #8
Generelt så er det vel slik at hvis man må stille inn for proxy i explorer da hat man ikke med noen transparent proxy å gjøre. Det vil da være mulig å stille inn et hvilket som heldst program til å kjøre via proxy men dette må vel formodentlig gjøres individuelt for hvert enkelt program.

Dette gratisprogrammet kan vel si litt om hvordan trafikken egentlig kjører:
http://www.nirsoft.net/utils/cports.html (Hvis det dreier seg om tcp.)
Avatar billede langbein Nybegynder
17. april 2007 - 20:14 #9
Hvis man ønsker en mer omfattende info om hvordan trafikken egentlig kjører, så har man jo Ethereal:
http://www.ethereal.com/download.html
Avatar billede langbein Nybegynder
17. april 2007 - 20:27 #10
"Og hvilket program eller websted man skal bruge for at tjekke hvilke porte der er åbnet for?"

Det kommer litt ann på om det er snakk om å sjekke for åpninger utenfra og inn, innefra og ut, eller mellom PC'er på lan eller mellom PC'er på internett. Det bør spesifiseres litt bedre i hvilken sammenheng og på hvilken måte man vil sjekke for åpne porter.
Avatar billede ixion1 Nybegynder
20. april 2007 - 10:09 #11
tjo fik egentlig ikke svar på mit spørgsmål men i skal have tak for hjælpen.
Avatar billede langbein Nybegynder
21. april 2007 - 09:18 #12
Takker for points, men man bør vel ikke gi opp uten et svar ?! Hvis du utdyper og forklarer ditt sørsmål, litt bedre, i denne tråden og nedenunder så skal vi forsøke ..
Avatar billede langbein Nybegynder
21. april 2007 - 09:36 #13
Den enkleste måten å eventuelt formulere spørsmålet på nytt, det vil være ved å nevne et praktisk eksempel på det som du ønsker skal kjøre.