Avatar billede pman Nybegynder
16. april 2007 - 20:03 Der er 8 kommentarer

Vælge en NAS løsning?

Hejsa Eksperter

Jeg står og skal bruge en NAS disk det skal ikke være den helt vilde løsning, men bare til at tage backup fra 3 computere over netværket selvfølgelig. Den skal kunne tåle at stå tændt 24/7 fordi disken bliver brugt i løbet af dagen og der vil blive taget remote backup hver nat og fuld backup i weekenden.

Vi har en nu men problemet er at disken skal genstartes hver eneste morgen når folkene møder ellers forsvinder forbindelsen, hvilket ikke er en holdbar løsning.

Nogen der kan hjælpe med nogle gode diske der kan holde til at være tændt 24/7

Selve disken behøver ikke være meget større end en alm. harddisk 200-250GB

Help please people

Thomas P
Avatar billede snabeljan Nybegynder
17. april 2007 - 01:35 #1
Hej Thomas!

Kig på Synology. De har nogle rigtig gode bokse i forsk. prisklasser. Ta' evt. en 207 tror jeg den hedder. www.synology.com

Mvh
SnabelJan
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. april 2007 - 07:46 #2
jeg kikker på http://www.lacie.com/dk/products/range.htm?id=10007 som ser fornuftige ud
Avatar billede pman Nybegynder
17. april 2007 - 09:20 #3
Er det produkter i har erfaring med eller hvordan...? Nogen der kender synology og lacie's nas produkter vil meget gerne ha en der giver grønt lys for et produkt inden jeg køber det!

Ved at ha lavet for mange pioneer køb efterhånden griner...

Ha en god dag alle sammen.
Avatar billede cyberioten Nybegynder
21. april 2007 - 20:32 #4
Hej Thomas,

Jeg har haft rigtig gode erfaringer med en Maxtor (nu Seagate) Shared Storage. Se http://www.maxtorsolutions.com/en/ToolBox/Product_Grid/index.html. Sammen med disken får du et lille stykke software, som automatisk laver backup af dine klienter ved at kopierer til serveren.

Jeg bruger serveren til at dele filer mellem min kones pc, min arbejdsbærbar og ungernes spillecomputere. Serveren giver endvidere mulighed for at lave en medieserver, så nu er al min musik konverteret til MP3 og kan streames til anlægget i stuen (KISS) eller til ungernes pc'er.

Disken fås i flere udgaver op til 1 TB. Styresystemmet er linux, og med lidt snilde kan du få en rigtig fed server, ved at installere en alternativ version fra openmss.org. Jeg har VPN via min Dlink router og kan koble mig til filserveren blot der er en internetforbindelse.

Jeg har prøvet et par andre produkter - herunder Lacies - og har ikke været glad for nu... Maxtor'en styrer for vildt.

Held og lykke...

/cyberioten
Avatar billede meinertt Nybegynder
25. juli 2007 - 08:11 #5
Kigger lige med. Kunne godt tænke mig at vide mere om openmss.org, har nemlig lige bestilt en Maxtor Shared Storage II 1 TB. Skal man bruge noget fra openmss.org for at kunne tilgå filseveren blot der er en internetforbindelse? Er updates på openmss.org sikre?
Avatar billede thomas_fogh Nybegynder
05. september 2007 - 19:05 #6
Jeg har lige købt en Maxtor Shared Storage II.
Kan man tilgå den ude fra uden at bruge OpenMMS?
Avatar billede snabeljan Nybegynder
23. oktober 2007 - 10:47 #7
Jeg har købt en Synology CS-407 med plads til 4 diske. Den har en stort set alt hvad jeg har brug for:

Webserver
Photoserver m. adgang over Internettet
FTPserver
Intern fil- og print-server
Musik / iTUNES server
Streamingdevice til film (og musik naturligvis)
Gbit interface
Kan starte m. 2 diske i f.eks Raid 1+0 og senere udvide til 4 diske Raid-5

Skla vi lukke spgm.?

/snabeljan
Avatar billede snabeljan Nybegynder
23. oktober 2007 - 10:49 #8
Svaret er Synology CS-407 synes jeg ;) som selvfølgelig også spiller sammen med Mac/Appletalk...