Avatar billede craft Nybegynder
15. april 2007 - 15:18 Der er 74 kommentarer og
1 løsning

Ny computer + skærm

Hej,

Jeg skal til at købe en ny computer, som skal bruges til gaming og i øvrigt dagligdags surfing osv. Budgettet (uden skærm) er vel 11.000 kr., men hvis man kan få et hæderligt monster til mindre, så vil jeg da stille mig tilfreds :) Omvendt kan jeg godt udvide det, hvis det kræver.
Jeg har tænkt mig at forsøge mig med at samle den selv, hvilket er første gang, så jeg kunne godt bruge et par (ikke alt for gamle) guides til, hvordan man gør.
Desuden er jeg på ret bar bund mht. hardwaren. Jeg skal bruge følgende:

-CPU
-Motherboard
-Grafikkort
-2 harddiske (regner med en meget hurtig til Windows Vista og spil + en random 500 GB til musik, film og alt andet - lyder det fornugtigt?)
-RAM
-Kabinet
-PSU
-STILLE CPU-køler (evt. også GPU-køler)

lydkort har jeg i forvejen

Mht. den hurtige harddisk har jeg kigget på http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=177268 - kan det være sandt, at man kan få 150 GB lynende hurtig lagerplads til sølle 1.600 kr.? Og er der noget bedre på markedet?

Mht. CPU'en tror jeg, det skal være en Core 2 Duo E6600 - men det er nogle år siden jeg sidst købte computer, så jeg er bestemt ikke opdateret. Og egner en Core 2 Duo sig til spil - skal det i stedet være Core 2 Quad? Hvad er forskellen?

Mht. grafikkortet skal det understøtte DX10 - jeg synes, jeg har hørt noget om, at man skal vente med det fordi der snart kommer nye DX-10-kort på markedet - passer det?

Motherboardet skal understøtte hurtige RAM, som jeg nok skal have 3-4 GB af.

Udover computeren skal jeg også bruge en skærm - en flad én af slagsen skal det være, og størrelse skal minimum være 19", og det er som sagt dens evner udi gaming, der er det afgørende parameter. Prisen skal helst ikke over 5-6.000 kr.

Jeg er endnu i et meget tidligt "stadie" i beslutningsprocessen, så forvent ikke en hurtig lukning af dette spørgsmål. Desuden er jeg på rimelig bar bund i de fleste af punkterne, så jeg er naturligvis åben for rådgivning - på forhånd tak :)
Avatar billede screem_brille Novice
15. april 2007 - 15:22 #1
så hurtig er den disk altså heller ikke, det er "kun" en 10K disk, de hurtigste er godt 50% hurtigere end den er.
Avatar billede craft Nybegynder
15. april 2007 - 15:35 #2
Yes, jeg kan godt se, Hitachi, Maxtor og Seagate har en del på 15K-omdrejninger, men de er så til gengæld selvsagt dyrere. Ved du, om de er bedre?
Avatar billede bpv69 Nybegynder
15. april 2007 - 15:41 #3
Du får ikke meget spille pc til under 12000 kroner, har lavet et setup her, som er lidt fremtidssikker.

Bundkort(inkl lyd og netværk). Evga nforce 680i sli 2200kr
Cpu(in a box) Intel core 2 duo E6300 1299kr
Grafikkort Bfg geforce 8800 gts (directx 10) 3500kr
Ram Corsair twinx ddr2/800, 1 gb 2000kr
Harddisk Maxtor diamondmax 10 250 gb 520kr
Dvd-brænder Lite-on super allwriter shm-165h6s 500kr
Kabinet Antec nine hundred 700kr
Strømforsyning Antec truepower trio 650 600kr
Total pris 11319kr
Avatar billede bpv69 Nybegynder
15. april 2007 - 15:48 #4
Og er grafikkortet ikke nok købe du et magen til og køre sli :-)
Avatar billede craft Nybegynder
15. april 2007 - 15:51 #5
Okay, bpv69, det kan godt se ud som om, jeg har undervurderet priserne en del - så må jeg vel hæve budgettet.
Mht. dit setup, så skal jeg ikke bruge dvd-brænderen, og tror du ikke, det ville være smartere med en E6600? Hvad er i øvrigt forskellen på om en CPU er boxed eller OEM?
Desuden kan jeg se, du har skrevet en "lager-harddisk", men ingen hurtig - har du evt. forslag hertil?
Avatar billede bpv69 Nybegynder
15. april 2007 - 16:09 #6
boxed betyder der medfølger køler til cpuen oem er versioner er uden support forstået på den måde hvis du havde windovs vista oem og "ringede" til microsoft vil det koste dig 500 kroner i timen for telefonisk support
Avatar billede craft Nybegynder
15. april 2007 - 16:11 #7
Dvs. boxed er med køler, OEM er uden?

Yder en E6600 ikke betydeligt bedre end E6300? Clockfrekvensen og cachen er jo større.
Avatar billede bpv69 Nybegynder
15. april 2007 - 16:15 #8
selvfølgelig vil en E6600 være bedre eller tag jumpet fuldt ud og købe quad core
men så vi oppe på 20000 kroner
Avatar billede bpv69 Nybegynder
15. april 2007 - 16:17 #9
Nej OEM snakker man generelt om software
Avatar billede screem_brille Novice
15. april 2007 - 16:17 #10
de 15K diske, er SCSI, og dertil skal der også benyttees en SCSI controller, men ja det er mærkbart, men støjen er også noget højere fra diskene (men søgetiden er også nede på ca 3-3,3 msek)
Avatar billede craft Nybegynder
15. april 2007 - 16:23 #11
Okay, jeg vil ikke kaste mig ud i SCSI - så jeg tror, jeg holder mig til Raptoren indtil videre.

bpv69, hvad er så forskellen på OEM og boxed hvis ikke det er køleren? Jeg kan ikke se det på EDBpriser.
Mht. CPU'en har jeg læst nogle anmeldelser, hvor der står, at Quad ikke yder voldsomt meget mere end E6600, så jeg holder mig til E6600.
Avatar billede bpv69 Nybegynder
15. april 2007 - 16:29 #12
Det er forbundet med software
OEM versioner er forbundet med en del regler, bl.a. at man accepterer at blive "systembygger" og dermed accepterer selv at supportere maskinen i dens levetid. Man får altså ingen support fra Microsoft, som man ellers får med retail versionerne. Yderligere må OEM versionen ikke flyttes fra en PC til en anden - og skifter man et gammelt motherboard til et nyt, skal man også skifte Windows licensen.
Avatar billede craft Nybegynder
15. april 2007 - 16:31 #13
Så en OEM-CPU er én, der ikke må flyttes efter den først er sat i et bundkort? I så fald skulle det ikke blive et problem.
Avatar billede bpv69 Nybegynder
15. april 2007 - 16:34 #14
NEJ NEJ griner højlydt, bare glem det med oem
Avatar billede bpv69 Nybegynder
15. april 2007 - 16:36 #15
oem har ikke noget og gøre med hardware
Avatar billede craft Nybegynder
15. april 2007 - 16:37 #16
Men er det ikke rigtigt forstået, at forskellen er den, du har beskrevet i indlæg af 16:29:38?
Avatar billede craft Nybegynder
15. april 2007 - 16:38 #17
Hvis OEM ikke har noget med hardware at gøre, hvorfor nævnes der så på EDBpriser.dk, at nogle af CPUerne er boxed mens andre er OEM? Det er det, jeg gerne vil have svar på :)
Avatar billede screem_brille Novice
15. april 2007 - 16:40 #18
OEM har i den grad med hardware at gøre, da produktet, er bundlet til netop et stykke hardware.
Avatar billede bpv69 Nybegynder
15. april 2007 - 16:41 #19
prøv og google "hvad er oem"
Avatar billede craft Nybegynder
15. april 2007 - 16:41 #20
Avatar billede bpv69 Nybegynder
15. april 2007 - 16:42 #21
Det eneste software jeg kan tænke på der følger med en cpu er programmer til og overclock den med
Avatar billede bpv69 Nybegynder
15. april 2007 - 16:49 #22
den ene er boxed så der medfølger køler ellers er de ens
Avatar billede craft Nybegynder
15. april 2007 - 16:51 #23
Så jeg skal forstå det sådan, at der IKKE følger en køler med i OEM-versionen?
Avatar billede bpv69 Nybegynder
15. april 2007 - 16:54 #24
OEM snakker man om software hvor der ikke ydes support, for ca et år siden kunne man ikke købe software som var "oem" unden man skulle købe noget hardware, den regl er blevet lavet om
Avatar billede craft Nybegynder
15. april 2007 - 17:00 #25
Okay, men endnu en gang: Skal det forstås sådan, at der i den boxed version følger en køler med, mens der i OEM-versionen ikke gør?
Avatar billede bpv69 Nybegynder
15. april 2007 - 17:05 #26
Ja hvergang du læser at en cpu er boxed følger der en køler med
Avatar billede craft Nybegynder
15. april 2007 - 17:10 #27
Okay.

Og er det rigtigt forstået, at når jeg læser, at en CPU er OEM, så følger der ikke en køler med?
Avatar billede bpv69 Nybegynder
15. april 2007 - 17:14 #28
Nej oem har stadigvæk noget med "software" og gøre skriver  igen oem er software der ikke ydes support på medmindre du vil betale 500 kroner i timen.
Avatar billede bpv69 Nybegynder
15. april 2007 - 17:18 #29
Retail:      Software med support
Oem:        Software uden support
Boxed(cpu)  Der medfølger køler
Avatar billede craft Nybegynder
15. april 2007 - 17:22 #30
Okay, men ved du, om der medfølger køler til den OEM-version, jeg har linket til?
Avatar billede bpv69 Nybegynder
15. april 2007 - 17:30 #31
link 216462 er med køler
Avatar billede craft Nybegynder
15. april 2007 - 17:43 #32
Hehe okay :) Tak for hjælpen.

Har du et direkte link til de Corsair-RAM, du anbefaler, for der kommer mange resultater på EDBpriser, når jeg søger.
Avatar billede bpv69 Nybegynder
15. april 2007 - 17:51 #33
ddr2 800 ellers find bundkortet og kig _.)
Avatar billede craft Nybegynder
15. april 2007 - 19:29 #34
En søgning på "ddr2 800" med Corsair som producent giver 0 resultater.

Dit forslag til bundkort ser fint ud.
Jeg spekulerer på, om prisforskellen mellem 8800 GTX og GTS retfærdiggør, at man vælger GTX frem for GTS?
Harddisken er for lille - jeg skal som sagt bruge en hurtig til WIndows + spil samt en 500 GB til resten.
Kabinettet ser lidt stort ud, synes jeg.
Strømforsyningen ser også umiddelbart fin ud - det har jeg ikke rigtig forstand på.

Så jeg mangler stadig lidt råd og vejledning :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
16. april 2007 - 07:51 #35
Kommentar: bpv69

Selvfølgelig kan du få en gamer computer til under 12k. Du samler en dyr com med mobo til 2200kr, men så er com stadig med onboard lyd og kun en E6300, det passer ikke helt sammen. Det gælder også om at balancere hardwaren. Det hjælpper ikke med et 8800gtx hvis din cpu så er flaskehals.

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=216462
e6600 cpu 2140.00kr

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=174264
ultra ilent psu 12db 485.00kr

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=253130
gforce 8800gtx 3999.00kr

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=246978
dvd-rw 240.00kr

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=208618
bundkort 798.00kr

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=250079
lydkort 551.00kr

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=206422
ram 2gb 1421.00kr

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=174542
bøjle til cpu køler 17.00kr

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=104948
cpu køler 165.00kr

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=261690
2*320gb hdd 1186.00kr

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=204097
kabinet 699.00kr

Samlet pris 11745.00kr

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=205644
Skærm
24 tommer 1920*1200 fullHD ready 5088.00kr
Avatar billede drgonzo Praktikant
16. april 2007 - 09:07 #36
Computeren er samlet med støjsvag psu og cpu køling for at gøre den så lydløs som mulig. Corsair 800mhz ram CL4, 2 stk 320 gb hdd så du kan køre raid hvis du vil have den xtra hastighed, skulle dog ikke være nødvendigt med sataII drives med 16mb cache. Creative x-fi lydkort med understøttelse for EAX der giver spil en helt ny dimension på lydsiden. Core2Duo 2.4ghz CPU, det store 8800GTX DirectX10 kort. Skærmen er fuld HD klar med en max opløsning på 1920*1200 men du vil også kunne få en super lækker 22 tommer for omkring 3200.00kr

tests af forskellige CPU
http://www23.tomshardware.com/cpu.html?modelx=33&model1=432&model2=433&chart=169

tests af GFX kort
http://www23.tomshardware.com/graphics.html?modelx=33&model1=606&model2=608&chart=211

tests af HDD
http://www23.tomshardware.com/storage.html?modelx=33&model1=674&model2=580&chart=31
Avatar billede drgonzo Praktikant
16. april 2007 - 09:48 #37
Boxed versioner er med køler og i original fabriks indpakning
OEM versioner er uden køler, support mm. og som regel har en eller anden fedtet ansat stået og puttet den i en kasse. Køb altid boxed versioner selv om du ikke skal bruge køleren. Pris forskellen er minimal.

En boxed (standard) køler larmer som regel og køler ikke optimalt.

De corsair ram du leder efter er PC-6400 800mhz og så skal det være CL4 ikke CL5, det er netop sådanne 2GB jeg har foreslået til den com jeg har samlet
Avatar billede craft Nybegynder
16. april 2007 - 16:21 #38
Mange tak for de fyldige svar.

BUNDKORT: Er P965-chipsettet noget værd i forhold til nForce 680? Hvis ja, så ser dir forslag jo ganske brugbart ud.

PSU: Jeg kan se, at flere på EDBpriser nævner, at ledningerne er sammenfiltrede - mon en førstegangsbygger som mig vil kunne klare det? Desuden påstår de, at den begynder at brænde maskinen af - er det noget, du kender noget til?

KØLER: Det ser ud som om folk ikke er vildt begejstrede for hverken køleevnen eller støjniveauet på den Zalman-køler, du har linket til. Jeg har andetsteds fået denne anbefalet: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=222879
Er det noget, du kender noget til?

HARDDISKENE ser jo iflg. dit link rigtig gode ud, så dem snupper jeg vel to af.

SKÆRMEN ser også spændende ud - det må jeg lige overveje.

Kan du i øvrigt sige, om der er den store forskel på grafikkortene fra de forskellige producenter - altså bortset fra det medfølgende software? Altså er der forskel i ydelsen?
Avatar billede drgonzo Praktikant
16. april 2007 - 17:01 #39
P965 chipsættet er beregnet til core2duo, nforce er beregnet mere til SLI systemer og er som sådan overkill.

MHT PSU er lidt ledninger ikke noget problem, og 1 fyr der har kørt med den PSU i 2 år og så begynder at klage ville jeg ikke ligge for meget vægt på, hans fejl kunne have skyldtes meget andet og hvis den var så dårlig havde han nok skiftet den inden 2 år.

Køleren har jeg selv brugt og kender 5 andre systemer der kører med den på alt lige fra northwood over prescott til core2duo. Alle er super glade for den. Personligt er jeg super glad for den, lydløs og den holder selv en overclocket prescott blæselampe under 50 grader ved max load. Det bundkort jeg foreslår har asus qfan2 som er ganske god blæser styring så du vil knap ligge mærke til den og det kun når der ingen baggrundsstøj er. Jeg linkede til denne køler pga personlig erfaring med den. Den du linker til kender jeg ikke, kan dog se den er ret tung (1 kg) hvilket er meget, hvor god den er og hvor nem at montere den er ved jeg desværre ikke.

GFX kort kan godt variere i ydelse såvel som pris, på trods af de hedder eks 8800GTX begge 2, de kan have forskellig coreclock speed, ram speed, ram type, ind/udgange, vandkøling ja der er næsten ingen grænser, men grafik chippen er dog den samme så forskellen er ikke helt vild fra det hurtigste og vildeste til det billigste, dog har billigere kort som regel en tendens til at larme mere.
Avatar billede craft Nybegynder
16. april 2007 - 17:23 #40
Okay, det lyder rigtig godt med chipsettet og CPU-køleren.

Jeg synes måske en 500W-strømforsyning til så stort et system lyder af lige lovlig lidt - kan den ikke fås i en større version?

Du må endelig smide et svar, så får du point.
Avatar billede craft Nybegynder
16. april 2007 - 17:25 #41
Btw. det grafikkort, du linker til, er det et, du har personlig erfaring med, så du kan sige noget om støjniveauet?
Avatar billede drgonzo Praktikant
16. april 2007 - 17:30 #42
nej men det er et godt mærke.

du kunne evt tage en af disse psu i stedet for. Super lækre med "sokker" på ledningerne

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=368819

eller

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=169177
Avatar billede drgonzo Praktikant
16. april 2007 - 17:33 #43
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?id=253199&Bedom=true&Page=2 dette kort siger brugerne bla er støjsvagt og under 200kr dyrere
Avatar billede craft Nybegynder
16. april 2007 - 17:47 #44
-500S-strømforsyningen ser god ud, så den nupper jeg nok

ASUS-kortet ser jo også eminent ud, så det bliver nok også det.

På OC.dk er der én, der har skrevet, at jeg bare skal købe 4 GB af de billigste pc-6400 cl4 RAM. Derfor ville jeg lige høre, om der er en grund til, at du lige valgte DE Corsair-RAM og hvad din holdning til det er?
Avatar billede drgonzo Praktikant
16. april 2007 - 18:34 #45
jeg valgte de corsair fordi de var de billigste pc-6400 CL4 ram ;) så jeg er enig. Bare man ikke køber CL5 går det ikke helt galt

BU2 strømforsyningen har overspændingsbeskyttelse, ikke helt så lange kabler så de ikke flagrer rundt, blæser overvågning, skulle være mere lydløs og kabel "sokkerne" starter inde i PSU i modsætning til S modellen. Har selv valgt den til den com jeg bestiller imorgen. Samme ram, CPU, dvd-rw, hdd, x1950pro gfx, samme bundkort, samme cpu køler og som sagt nortQ 500BU2 PSU´en.
Avatar billede craft Nybegynder
16. april 2007 - 18:45 #46
Okay, mange tak for info :D

Smid endelig et svar!
Avatar billede drgonzo Praktikant
16. april 2007 - 19:03 #47
sig til hvis der er mere
Avatar billede craft Nybegynder
16. april 2007 - 19:22 #48
Jeps, det kommer der jo nok.
Avatar billede craft Nybegynder
16. april 2007 - 19:31 #49
Ja der var lige lidt mere: Jeg har kigget på nogle tests af det Asus P5B og andre kort i den serie, og jeg er ikke imponeret, så jeg ville høre, om du har forslag til alternativer?
Avatar billede drgonzo Praktikant
16. april 2007 - 19:41 #50
Avatar billede drgonzo Praktikant
16. april 2007 - 19:49 #51
link 2 var forkert.

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=238239 999kr

Har du et link til test af de asus boards, har selv haft kigget på MSI board i stedet pga gode erfaringer, nem OC + blæserstyring
Avatar billede craft Nybegynder
16. april 2007 - 19:55 #52
Avatar billede drgonzo Praktikant
16. april 2007 - 20:13 #53
med en bios update kører det jo fint, det kort de tester det mod fra MSI er også 25% dyrere :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
16. april 2007 - 20:14 #54
Avatar billede craft Nybegynder
16. april 2007 - 20:52 #55
Jeps, lige præcis det kort er også det jeg lige nu hælder mest til.
Avatar billede craft Nybegynder
16. april 2007 - 20:59 #56
Har du i øvrigt en guide til hvordan og specielt i hvilken rækkefølge, man bør samle det hele i?
Avatar billede drgonzo Praktikant
16. april 2007 - 22:38 #57
det kan være meget forskelligt. Kommer an på cpu køler og hvordan den skal monteres. Om der er front usb mm i kabinettet. Det nemmeste ville klart være at have en med der har prøvet det før

http://www.nettips.dk/default.asp/KatId=103/SubId=103/id=2697/text=K%F8b+og+saml+din+PC+selv+II

http://www.pc-care.dk/menu2.php?subkategori=Computer&kategori=G%F8r-Det-Selv

lidt inspiration
Avatar billede craft Nybegynder
17. april 2007 - 17:17 #58
Tak endnu en gang :)

Jeg har lige opdaget, at Zalman-køleren ikke passer til Socket 775 - så den kan jeg vel ikke tage alligevel? Eller det er måske det, bøjlen er til eller hvad?
Avatar billede drgonzo Praktikant
17. april 2007 - 18:28 #59
det er det bøjlen er til :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
17. april 2007 - 18:29 #60
http://www.zalman.co.kr/upload/product/ZM-CS1.swf flashfilm til installation af bøjle + blæser
Avatar billede drgonzo Praktikant
17. april 2007 - 18:32 #61
det skal siges at den fanmate blæserstyring der følger med blæseren behøver du ikke connecte, bundkortets blæserstyring er rigeligt
Avatar billede craft Nybegynder
17. april 2007 - 19:50 #62
Arh, jeg tænkte det nok :) Perfekt, så snupper jeg den alligevel!
Endnu en gang mange tak.
Avatar billede craft Nybegynder
17. april 2007 - 19:55 #63
Forresten kan jeg på flash-filmen se, at man skal bruge kølepasta - følger det med til CPUen eller køleren eller hvordan?
Avatar billede drgonzo Praktikant
17. april 2007 - 20:20 #64
burde følge noget med køleren, ellers må du købe noget. Burde de have i den lokale computer snedker
Avatar billede drgonzo Praktikant
17. april 2007 - 20:24 #65
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=312532 der skal et MEGET MEGET TYNDT lag på
Avatar billede craft Nybegynder
17. april 2007 - 21:05 #66
Super :D Takker!
Avatar billede craft Nybegynder
18. april 2007 - 20:08 #67
Har lige endnu et sprøgsmål: Hvis jeg får fat i et kabinet med larmende blæsere (altså ind- og udsugning af luft), så kan man vel købe nogle stille nogen og så skifte de larmende ud?
Avatar billede drgonzo Praktikant
18. april 2007 - 20:31 #68
ja selvfølgelig
Avatar billede craft Nybegynder
18. april 2007 - 21:10 #69
Genialt :)
Avatar billede craft Nybegynder
20. april 2007 - 22:15 #70
Heps, håber du er her endnu, drgonzo.

Jeg sidder nu og leger lidt med tanken om at købe EVGA nForce 680i SLI , så jeg engang kan smide et ekstra 8800GTX i, når det begynder at halte.
Dog bekymrer følgende sætning mig: "Derudover er der 2x PCIe x1 sokler hvor den ene hurtigt vil forsvinde bag eksempelvis en 8800GTX køler, og 2x PCI." (fra anmeldelse: http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=6451 nederst).

Ved du i øvrigt, om der er nogen anden forskel på disse kort end at det ene har 10 USB-porte og 4 PCI-Express-porte, mens det andet har 6 USB-porte og 5 PCI-Express-porte? Det er nemlig den eneste forskel, jeg lige kan se.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=369310
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=255956
Avatar billede craft Nybegynder
20. april 2007 - 22:16 #71
Det, der bekymrer mig i sætningen fra anmeldelsen er, at jeg opfatter det, som om, der ikke vil være fysisk plads til to kort pga. kølerne. Det kan da ikke passe, eftersom korte jo netop er bygget til det formål? Måske du kan kaste lys over det :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
21. april 2007 - 13:09 #72
den dag dit 8800GTX begynder at halte, vil du kunne få et kort der er bedre end 2stk 8800gtx til billige penge.. Men der er laaang tid til det kort begynder at halte
Avatar billede craft Nybegynder
21. april 2007 - 13:45 #73
Javel.

Jeg har stadig ikke besluttet mig mht. bundkortet. Asus P5B har vist fået en del hug rundt omkring for slet ikke at fungere ordentligt, så det tror jeg ikke, jeg vælger. Eller er det mig, der forveksler det med et andet Asus-kort?
Og hvis jeg nu heller ikke skal have et SLI-bundkort, så har jeg kigget på MSI P965 Platinum - kender du noget til det?
Avatar billede drgonzo Praktikant
21. april 2007 - 14:45 #74
MSI laver nogen super kort. Når det gælder bundkort vælger jeg altid MSI eller ASUS
Avatar billede craft Nybegynder
21. april 2007 - 16:16 #75
Ja, jeg sidder også med et MSI-kort lige nu. Ja, så bliver det vel det - det er jo også noget billigere.