Avatar billede dammstam Nybegynder
13. april 2007 - 23:37 Der er 11 kommentarer

php.ini giver mig store problemmer med at få adgang til Mysql

Hej Eksperter.

Jeg har installeret Ensim på min Web server og har en Mysql server det er vær 2 fysike server. Jeg har åbnet og givet adgang fra min mysql server til at det ikke kun er "localhost" som får adgang. det har virket på min Linux server, Men da jeg smed mine php.filer fra min linux server over på min nye windows ensim server gik det galt med at hente data fra min Mysql server. Min Mysql server er stadig Linux. Jeg får både fejlen.

Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10061) og der skal stå ipén 172.29.4.3 men det kan godt være det er rigtig nok.

Men ellers får jeg fejlen med en mysql tester i php

Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10061

Client does not support authentication protocol requested by server; consider upgrading MySQL client

Kan i hjælpe mig med det her problem. Jeg tror selv fejlen ligger i min PHP.ini der mangler noget i den på en eller anden måde ;)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. april 2007 - 00:04 #1
Google er din ven: http://www.whoopis.com/howtos/mysql-auth-fix.html
Metode 3 er nemmest
Avatar billede dammstam Nybegynder
14. april 2007 - 00:11 #2
Ja. men jeg er blevet lidt uvenner med den. men jeg ser lige på dit link. jeg har nu fået en ny fejl meddellese fra den.

unable to connect to database on '172.29.4.3' with user 'lala'
(1251) Client does not support authentication protocol requested by server; consider upgrading MySQL client
Please check your settings in config.inc.php !
Avatar billede dammstam Nybegynder
14. april 2007 - 00:16 #3
det hjalp ikke. stadig samme fejl
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. april 2007 - 00:26 #4
Se også http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/old-client.html  som siger at du bør starte serveren med en oldpassword-parameter før det virker. Det kan da prøves.
Avatar billede dammstam Nybegynder
14. april 2007 - 12:24 #5
Nu har jeg også prøvet det der står her, det hjalp heller ikke, stadig samme fejl.

:(
Avatar billede dammstam Nybegynder
14. april 2007 - 12:32 #6
jeg har prøvet det før. men en Windows server som Web server. men der løste jeg dem med at ligge nogle "dlls" ind i php.ini. men jeg kan ik huske hvad og hvor jeg finder de filer. kender du til det ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. april 2007 - 12:39 #7
Sådan noget med windows kender jeg ikke noget til. Problemet er bare en versionskonflikt mellem mysql-klient og mysql-server. Hvis punkt 3 i mit første link ikke virker, så kan du jo, i princippet, få en nyere PHP, hvor den kan klare en nyere mysql. Jeg kender heller ikke noget til Ensim.
Avatar billede dammstam Nybegynder
14. april 2007 - 12:40 #8
Okay. Jeg tror at selv fejlen ligger i mysql klienten. kan man opgrader den?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. april 2007 - 09:37 #9
Måske - jeg kender ikke noget til Ensim.
Avatar billede dammstam Nybegynder
18. april 2007 - 22:38 #10
Hvis vi nu siger at jeg ikke har installeret Ensim. men kun IIS6 og PHP5 så har jeg stadig problemet. det har jeg også prøvet at afinstaller Ensim og kun ha IIS6 og PHP5 og en ny MYSQL server på local på samme server som Webserveren og på min Mysql server. stadig samme problem.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. april 2007 - 23:01 #11
Ja, hvor meget har du prøvet? Har du, som et af linkene ovenfor foreslår, brugt mysqli-funktionerne?