Avatar billede sortsnak.dk Nybegynder
11. april 2007 - 09:54 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Upload til anden server

Hej alle sammen

Jeg vil gerne uploade filer fra server A til server B. Hvordan kan det gøres når begge er webhoteller og jeg ikke kan oprette netværksdrev eller foretage andre ting på serveren... ? :)

På forhånd tak.

- Anders
Avatar billede vaisgaard Nybegynder
11. april 2007 - 13:58 #1
<%@ Language=VBScript %>
<%
' FTP via ASP without using 3rd-party components
' Ben Meghreblian 15th Jan 2002
' benmeg at benmeg dot com / http://benmeg.com/code/asp/ftp.asp.html
'
' This script assumes the file to be FTP'ed is in the same directory as this script.
' It should be obvious how to change this (*hint* change the lcd line).
' You may specify a wildcard in ftp_files_to_put (e.g. *.txt).

' NB: You need to have C:\winnt\system32\wshom.ocx registered to use the WSCRIPT.SHELL object.
' It is registered by default, but is sometimes removed for security reasons (no kidding!).
' You will also need cmd.exe in the path, which again is there, unless the box is locked down.
' Check with your web host/resident sysadmin if in doubt.
'
' NB: This script was originally written in response to a thread on a Wrox ASP mailing list.
' At the time, I was hosting on a shared NT4/IIS4 box and the script worked fine. Since I wrote
' it, several people have got in contact asking why it doesn't work on later versions of either
' Windows or IIS. The answer is probably either as mentioned in the above NB, or to do with
' firewalls restricting outbound traffic from and/or to certain ports. This said, many people
' have successfully used this code to FTP to/from Windows 2000/Windows XP boxes running IIS5/IIS6.
Dim objFSO, objTextFile, oScript, oScriptNet, oFileSys, oFile, strCMD, strTempFile, strCommandResult
Dim ftp_address, ftp_username, ftp_password, ftp_physical_path, ftp_files_to_put

' Edit these variables to match your specifications
ftp_address          = "ftp.server.com"
ftp_username        = "username"
ftp_password        = "password"
ftp_remote_directory = "subdirectory" ' Leave blank if uploading to root directory
ftp_files_to_put    = "file.txt"    ' You can use wildcards here (e.g. *.txt)
On Error Resume Next
Set oScript = Server.CreateObject("WSCRIPT.SHELL")
Set oFileSys = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set objFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
' Build our ftp-commands file
Set objTextFile = objFSO.CreateTextFile(Server.MapPath("test.ftp"))
objTextFile.WriteLine "lcd " & Server.MapPath(".")
objTextFile.WriteLine "open " & ftp_address
objTextFile.WriteLine ftp_username
objTextFile.WriteLine ftp_password

' Check to see if we need to issue a 'cd' command
If ftp_remote_directory <> "" Then
  objTextFile.WriteLine "cd " & ftp_remote_directory
End If

objTextFile.WriteLine "prompt"

' If the file(s) is/are binary (i.e. .jpg, .mdb, etc..), uncomment the following line' objTextFile.WriteLine "binary"
' If there are multiple files to put, we need to use the command 'mput', instead of 'put'
If Instr(1, ftp_files_to_put, "*",1) Then
  objTextFile.WriteLine "mput " & ftp_files_to_put
Else
  objTextFile.WriteLine "put " & ftp_files_to_put
End If
objTextFile.WriteLine "bye"
objTextFile.Close
Set objTextFile = Nothing
' Use cmd.exe to run ftp.exe, parsing our newly created command file
strCMD = "ftp.exe -s:" & Server.MapPath("test.ftp")
strTempFile = "C:\" & oFileSys.GetTempName( )
' Pipe output from cmd.exe to a temporary file (Not :| Steve)
Call oScript.Run ("cmd.exe /c " & strCMD & " > " & strTempFile, 0, True)
Set oFile = oFileSys.OpenTextFile (strTempFile, 1, False, 0)

On Error Resume Next
' Grab output from temporary file
strCommandResult = Server.HTMLEncode( oFile.ReadAll )
oFile.Close
' Delete the temporary & ftp-command files
Call oFileSys.DeleteFile( strTempFile, True )
Call objFSO.DeleteFile( Server.MapPath("test.ftp"), True )
Set oFileSys = Nothing
Set objFSO = Nothing
' Print result of FTP session to screen
Response.Write( Replace( strCommandResult, vbCrLf, "<br>", 1, -1, 1) )
%>
Avatar billede sortsnak.dk Nybegynder
11. april 2007 - 14:29 #2
Ja, ideen er rigtig god, men jeg får desværre en permission denied når jeg forsøger at køre cmd.exe ... :(

Jeg har selv forsøgt at lave en multipart-form på server A som sender til et upload-script på server B (php) ... men uden det store held pga en eller anden sikring i move_uploaded_file... :(
Avatar billede sortsnak.dk Nybegynder
13. april 2007 - 10:20 #3
Jeg fik php-uploadingen til at virke...Weee :) Nu skal jeg bare have fundet ud af at integrere ASP Xupload activeX-appletten med et php upload-script! :D
Avatar billede sortsnak.dk Nybegynder
13. april 2007 - 15:07 #4
Og nu virker ASP Xupload activeX-appletten med et php upload-script! Weeee :)

Mission accomplished!
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2008 - 14:42 #5
Kan man få en kopi af dette? :-) Har netop det samme problem...
Avatar billede sortsnak.dk Nybegynder
29. september 2008 - 19:40 #6
Lidt sent svar hehe...

Mit trick var at lave et upload-script på Server B og så sætte XUpload form action="server_B_upload_script.asp" :)

Når det virker så skal sikkerheden selvfølgelig vurderes da upload-scriptet jo i realiteten er åben for alle og derfor meget nemt kan misbruges! :)

Held og lykke med det... :)
Avatar billede sortsnak.dk Nybegynder
29. september 2008 - 19:40 #7
... Xupload-scriptet som ligger på Server A. :)