Avatar billede knutbl Nybegynder
10. april 2007 - 12:16 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Problemer med oppgavelinjen i Wndows XP: Mystiske endringer

Hei, - håper det går greit at jeg skriver på norsk...

Jeg har et irriterende problem. ...Eller 2 problemer som henger sammen med hverandre:

1. Plutselig har det skjedd merkelige ting med oppgavelinjen i Windows XP. Dette gjelder kun på min brukerkonto. Alle de andre brukerkontoene er OK. Problemet er: Når jeg har flere programmer gående, og minimerer ett, så pleide det tidligere å legge seg på oppgavelinjen. Da kunne jeg lett se hvlke programmer jeg hadde kjørende. Nå vises ingen programmer på oppgavelinjen, og jeg må trykke ALT + TAB for å bytte mellom programmer. Hva har skjedd og hvordan kan jeg endre det igjen?

2. Jeg har noen programmer(snarvei/shortcut) festet til hurtigstart-feltet nederst på skjermen. Tidligere ble det vist kun 3 ikoner, og resten lå i en meny som kom fram dersom jeg klikket på en "pil" ved siden av ikonene. Nå ligger ALLE ikonene(snarveiene) på en rekke nederst i skjermbildet. Jeg vet ikke hva som har skjedd, men jeg vil ha det slik det var...

Håper på hjelp!

Knut B.
Avatar billede vejmand Juniormester
10. april 2007 - 12:48 #1
Det letteste vil nok være at lave en systemgendannelse:

Start -> Alle programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Systemgendannelse -> Følg guiden og vælg et tidspunkt fra før problemet opstod.

Så skulle det gerne være på plads igen.  :-)
Avatar billede nva Praktikant
10. april 2007 - 13:15 #2
Højreklik på start-knappen - vælg egenskaber og proceslinie. Du kan nok ænre på indstillingerne der.
Avatar billede nva Praktikant
10. april 2007 - 13:15 #3
ænre = ændre
Avatar billede knutbl Nybegynder
10. april 2007 - 13:53 #4
nva: Joda, mange egenskaper kan endres i egenskaper, men jeg vet ikke helt hva slags egenskaper som jeg skal endre for å få tilbake det jeg vil ha tilbake....
I mine egenskaper er følgende avkrysset:
*Lås oppgavelinjen
*Behold alltid oppgavelinjen over andre vinduer
*Grupper lignende knapper på oppgavelinjen
*Vis hurtigstart

Jeg kan ikke se at det er noe der som skal endres...
Avatar billede vejmand Juniormester
10. april 2007 - 13:57 #5
knutbl >> Har du prøvet mit forslag?
Avatar billede knutbl Nybegynder
10. april 2007 - 14:48 #6
Vejmand, - nei ikke enda. Skal gjøre det nå snart.
Avatar billede knutbl Nybegynder
10. april 2007 - 16:14 #7
Vejmand, - det virket ikke å kjøre systemgendannelse.
Avatar billede knutbl Nybegynder
10. april 2007 - 21:23 #8
Jeg har nå prøvd å gå enda lengre tilbake med systemgendannelsen, men det blir ikke bedre. Andre forslag?
Avatar billede vejmand Juniormester
10. april 2007 - 21:24 #9
Her må jeg desværre melde pas.  :-(
Avatar billede knutbl Nybegynder
10. april 2007 - 23:17 #10
Etter å ha søkt på nettet på "windows taskbar minimized programs won't show", fant jeg fram til dette programmet:
http://www.kellys-korner-xp.com/TaskbarRepairToolPlus!.zip
Ett klikk og begge problemene var fikset. Nå er de minimerede programmene tilbake og hurtigstart-feltet er slik jeg vil ha det! Tusen Takk til nva og vejmand som prøvde å hjelpe meg her!
Avatar billede vejmand Juniormester
11. april 2007 - 08:40 #11
Okay, godt du fik det fikset.  :-)

Smart program, den vil jeg gemme.  :-)