Avatar billede hoelmkjaer Nybegynder
08. april 2007 - 21:50 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvilken slags ram skal jeg bruge?

Hej...

Jeg har lige fået sat et splinter-nyt bundkort i min computer, et ASRock 4CoreDual-VSTA og nu vil jeg gerne ha'lidt mere ram fyldt i den... Der er 4 ram sockets på kortet, 2 DDR + 2 DDR II - hvoraf de to DDR er brugt til de gamle ramblokke. Jeg har kigget lidt på edbpriser.dk, men eftersom jeg ikke kan finde ud af hvilken slags jeg skal bruge andet end DDR II så ville jeg lige høre om I kunne hjælpe mig?
På forhånd tak,

-Hoelmkjaer
Avatar billede screem_brille Novice
08. april 2007 - 21:58 #1
du kan IKKE benytte begge typer ram på samme tid, det er enten DDR eller DDR2
Avatar billede hoelmkjaer Nybegynder
08. april 2007 - 22:35 #2
Så hvis jeg køber 2 gb DDR II ram og skrotter de gamle stænger, hvilken type skal jeg så bruge?
Avatar billede isojumper Nybegynder
09. april 2007 - 11:35 #3
Avatar billede hoelmkjaer Nybegynder
09. april 2007 - 11:48 #4
Når jeg kigger på edbpriser's RAM sektion spørger de hvilken type PCxxxx jeg skal bruge?
Avatar billede isojumper Nybegynder
09. april 2007 - 12:53 #5
PC2 5300
Avatar billede hoelmkjaer Nybegynder
09. april 2007 - 13:10 #6
Takker :D
Avatar billede isojumper Nybegynder
09. april 2007 - 13:52 #7
Selv tak.
Jeg kan se at du er ganske ny herinde. Husk at afslutte spørgsmålet, så mange andre ikke  behøver at klikke sig forgæves ind her, da løsningen jo allerede er fundet.
Avatar billede hoelmkjaer Nybegynder
09. april 2007 - 14:44 #8
Må man spørge hvordan du finder ud af sådan noget?
Avatar billede isojumper Nybegynder
11. april 2007 - 05:43 #9
Naturligvis, men det var nu temmeligt elementært, og det undrer mig, at andre ikke havde hjulpet dig forinden.
Jeg prøvede at gå ind på www.asrock.com, og blev smidt ind på ovenstående side. Her skulle jeg bare søge efter pågældende board modelnavn for at finde specifikationerne på det.
Hvis man ikke på forhånd ved, hvor hurtigt de forkellige ram typer kører, så kunne man jo på edbpriser prøve sig frem. PC28800 > 1100mhz, PC28000 > 1000mhz, PC27200 > 900mhz, PC26400 > 800mhz o.s.v., indtil man ville finde ud af, at netop PC25300 er dem  som kører 667mhz, og derfor er den type dit board skal bruge.
Ingen hokus pokus der ;-) Næste gang i en lignende situation behøver du næppe hjælp ?
Avatar billede hoelmkjaer Nybegynder
11. april 2007 - 15:35 #10
Det var smart ;)
Igen, tusind tak for hjælpen, tror jeg kan klare mig selv næste gang :D