Avatar billede johan.o Nybegynder
07. april 2007 - 12:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Windows printer 'håndtering'

Jeg fortsætter mine bestræbelser på at lære og forstå java sproget og det's muligheder.

Hvis vi nu forestiller os følgende. En bruger af en windows maskine sender et print job til sin printer. Print jobbet er måske på 100 sider. Er det muligt at skrive et Java program som gør brugeren opmærksom på jobbet's omfang hvis det overstiger f.eks. 10 sider ?....

Jeg behøver ikke fungerende kode, men mere en diskussion om muligheder og måske henvisninger til API'er jeg bør kigge på.

Så kan et JAVA program 'lytte' på en windows printer og evt. bremse udskrift indtil nogle kriterier er opfyldt ?....

Mvh. Johan
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
07. april 2007 - 13:32 #1
Jeg kunne ikke forestille mig at Java som default kan "hooke" ind og lytte på om der udskrives noget igennem et vilkårligt program i windows. Det er noget der er meget platformsspecifik og det vil jo stride mod Java :)
Avatar billede johan.o Nybegynder
07. april 2007 - 21:20 #2
Jamen så takker jeg for svaret, skulle jeg ikke smide lidt point efter et svar :) ?

Mvh. Johan
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
07. april 2007 - 21:34 #3
Ok! Finder du ud af at det alligevel kan lade sig gøre, må du jo sige til, så får du dine points igen :) Men jeg tvivler meget!
Avatar billede johan.o Nybegynder
07. april 2007 - 21:40 #4
Fair nok :)....men uanset hvad kommer et sådan krav nok ikke på banen. :)

Tak for hjælpen.

Mvh. Johan