Avatar billede adonedj Nybegynder
04. april 2007 - 01:34 Der er 13 kommentarer

Programmør Søges Snarest!

Kære Brugere @ Eksperten.dk

Firmaet Mowee I/S står nu og mangler en koder til et kommende projekt. Information omkring projektet
kan ikke gives her, da det stadig er uofficielt, men der kan informeres om at det bliver en stor portal
og vil komme til at indeholde følgende ting:

. Eget forum
. Kommentar system
. Nyheds system
. Roterings system (Reklamer)
. Post system (indbakke/udbakke)
. Egne profiler
. Eget rang system

Dette er kun en lille smagsprøve af alle de funktioner vi søger. Vi ser gerne at du har fuld
kendskab til følgende kodesprog og programmer:

. HTML
. PHP
. MysQl
. Javascript (Ikke et must, men stort plus!)
. Flash (Ikke et must, men stort plus!)

Vi ønsker ikke henvendelser fra folk, som ikke har arbejdet med store projekter i php før og ved hvad de
laver. Vi ønsker en koder, som kan arbejde selvstændigt, med den information der bliver givet og er i stand
til at tænke selvstændigt samt tage egne beslutninger uden at skulle tage kontakt til designeren hele tiden.

Projektet er helt nyt og designs mm. ligger klar til kodning. Lyder dette som noget interessant du kunne
tænke dig at tilføje til dine referencer, så skriv til os på nedenstående mail adresse.

Vi vil SELVFØLGELIG også betale for dit arbejde, dog har vi sat en pris på de 8000,- DKK da vi gerne
ønsker koderen bliver en del af projektet, og på denne måde gennem længere sigt for flere goder.

Interesseret? Skriv til info@djadone.com

Mange venlige hilsner
Chefredaktør
Mowee.dk
Avatar billede nico26 Nybegynder
04. april 2007 - 13:51 #1
Det lyder som en helt urealistisk pris, for et system i den størrelsesorden, hvis det det hele skal kodes fra grunden. Man vil jo komme til at arbejde for mindre end 100 kr. i timen.
Avatar billede olebole Juniormester
04. april 2007 - 14:07 #2
<ole>

Der er til ca. 10-15 freelancer-timer i budgettet ... det når man ikke meget på  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede adonedj Nybegynder
04. april 2007 - 16:25 #3
Næste gang prøv læs posten. Vi ønsker ikke blot at hyre en koder til at ordne jobbet også er det det. Vi ønsker en koder som kunne tænke sig at være en del af projektet og på den måde tjene igennem tiden. Har i ikke andet end kommentarer til det beløb vi har valgt at fra starten, så lad venligst være at kommentere. Da der ikke kan gives yderligere information omkring projektet her kræver det self. den interesserede koder kontakter os via mail for nærmere info omkring projektet.
Avatar billede nico26 Nybegynder
04. april 2007 - 17:03 #4
Så vil jeg benytte lejligheden til at advare om, at indgå som partner i et I/S, da man kan komme til personligt, at hæfte for hele selvskabets gæld.
Avatar billede intenz Novice
04. april 2007 - 17:09 #5
Det er et enormt projekt i har kastet her ud, især hvis det kun er "en lille smagsprøve af alle de funktioner vi søger".
De funktioner i nævner (især forum) er ikke noget man lige bikser sammen, og den her "Vi ønsker ikke henvendelser fra folk, som ikke har arbejdet med store projekter i php før og ved hvad de laver" stemmer ikke helt overens med prisen.

Men det er egentlig ikke det jeg ville komme ind på. Men bare anbefale at i måske kiggede på nogle open-source cms systemer, da mange af de funktioner du skriver indgår som standard i disse.
Derudfra kan man så få en programmør til at videreudvikle det, hvis der er noget der ikke findes i dem. Det er nok mere realistisk.
Avatar billede tiller3 Nybegynder
04. april 2007 - 22:54 #6
Er der nogle specifik grund, til at det skal laves i PHP og MySQL? Er der fordi i har noget kode liggende, eller?
Avatar billede steffen-mowee Nybegynder
05. april 2007 - 00:31 #7
nico26

Du hæfter kun såfremt du står som ejer. Vi ønsker ikke at overføre ejerskab! Men derimod at lønne vores koder.
Avatar billede nico26 Nybegynder
05. april 2007 - 13:53 #8
Hmm, hvis i ikke tilbyder en del af firmaet ud over de 8000, hvad tilbyder i så. En del af overskuddet måske? Nu er det jo rimeligt nemt at få en virksomheds overskud til at gå i 0, så det må jeg også bare advare om at gå ind til.

Hvis i virkelig tror på jeres forretningskoncept, hvorfor er i så ikke villige til at kaste mere end 8000 efter det. Det virker dybt useriøst.
Avatar billede steffen-mowee Nybegynder
05. april 2007 - 14:16 #9
For det første er det ikke et sted  vi behøver at skrive om økonomi mm.
Vi er som sagt klar over at 8000 ikke er velbetalt, det gør vi også klart i teksten.

Men vi søger fast koder som vil blive lønnet hele tiden for konstante opdateringer.

Der er mange af jer derude som lever af det, der tager i selvf. langt større priser! Vi søger folk som kan deres ting, men ikke har det som et levemål! Dertil tilbyder vi løn hver månede for opdateringer.

Men tror jeg vil få tråden her lukket, da folk har en tendens herinde til at sørge for at skræmme folk væk fra ting de selv ikke synes om.
Har man ikke selv interesse burde man bare fortsætte sin færden istedet for at skræmme andre væk. Og ja, man hæfter selv i et I/S men vi har aldrig haft konstanteret at folk skal have et del af ejerskabet! - Den konstatering lavede du!
Og ja et overskud kan sagtens gå i 0, men igen vi har aldrig sagt det er en del af overskuddet! - det var endnu en konstatering af dig!

Så opfordrer til at folk i fremtiden kun skriver såfremt der er interesse eller såfremt at de kan finde tydelige farer!
Avatar billede nico26 Nybegynder
05. april 2007 - 14:34 #10
Jeg konstaterer ingenting - jeg gætter. Det er jeg jo nødt til, når i ikke vil fortælle hvad der menes med at være "en del af projektet", som angiveligt skal kompensere for den løn i tilbyder.
Avatar billede naxxieboy Nybegynder
16. april 2007 - 16:36 #11
steffen-mowee:
Du vil ikke få noget ud af at låse indlægget eftersom personen nico26, blot giver indblik i ting som folk måske ikke lige selv har tænkt over. Jeg går ikke udfra I sigter efter bondefangeri for en koder, så det er da også i jeres bedste interesse at en koder som i indgår en aftale med, har den bedst mulige indgangsviden til hvad der sker og kan ske :)

De billigste aftaler jeg kender til, bla igennem mit eget firma, er kode timer på ca. 180,- i timen, på sådanne projekter som du nævner der. Det er absolut smart at sige og at få en koder knyttet til projektet, men imo burde du netop skrive mere omkring den del. Tvivler på der er mange der vil gå ind i det uden at vide hvad jeres defination af månedsløn for opdateringer osv netop er - specielt når det jo er noget i må have overvejet eftersom du benytter det som salgsargument :)

Siden du snakker om der vil typisk tage en 70 timers penge og kode, alt efter hvad jeres definationer af funktioner ved brugere og forum osv. netop er :) Så sidens faktisk værdi vil nok mere være en betalt pris på omkring de 30-40k i produktion.

Jeg tror fint i vil kunne finde nogen der vil kode sitet uafhængigt for jer for ca. 15-17.000 - og nu kender jeg jo til jeres side, har set designet osv. og ved at den har udemærket potentiale, så at invistere de sidste penge og se det som invistering vil være det absolut smarteste for jer. Og så vil i med STOR sandsynlighed også opnå en super kontakt til kodere i det evt. firma osv. så de opdateringer i snakker om vil kunne laves som super gode $$ tilbud og så vil i være uafhængige af en fast koder til lønning :D

Hvis du er den jeg tror du er :) så har du mig også på MSN, så du kan bare skrive hvis du vil snakke mere om det, for vil da godt hjælpe jer lidt på vej med det.
Avatar billede steffen-mowee Nybegynder
16. april 2007 - 21:59 #12
Vi har ansat en koder så er intet problem. Så ingen grund til at besøge denne tråd mere!
Avatar billede nico26 Nybegynder
20. april 2007 - 11:41 #13
var det så ikke en idé at lukke tråden?