Avatar billede pman Nybegynder
02. april 2007 - 14:35 Der er 2 kommentarer

Automatisk opdatering af klienter på netværket

Hejsa

Ville hører om der er nogen der kan fortælle mig om det er muligt at få vores Windows server 2003 til at stå for opdateringen af alle klienterne for vores internet kokser helt ud når så mange maskiner prøver at opdatere på en gang.

Det kunne f.eks være en dedikeret server der stod for at hente alle opdateringer fra Windows Update for derefter at videre fordele opdateringerne ud på det lokale netværk i stedet for 100 maskiner der opdatere i løbet af samme dag.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig... eller evt bare henvise til en guide eller ligende, helst på dansk eller engelsk.

Mvh

Thomas P
Avatar billede michaelc Nybegynder
02. april 2007 - 14:53 #1
Det mår være Wsus serveren du leder efter : http://www.microsoft.com/windowsserversystem/updateservices/default.mspx
Avatar billede pman Nybegynder
02. april 2007 - 15:05 #2
Det ser fornuftigt ud lige det jeg ledte efter... tak for linket... Venter lige med at acceptere indtil jeg har fået det op at kører:o) Skal måske ha lidt hjælp...:o)